Förvånad över två saker här

Sv: Förvånad över två saker här

Det finns inte så mycket att säga förutom att folk slutar aldrig att förvåna.. Det är tråkigt att dom inte förstår bättre.. Synd om båda djuren..
 
Sv: Förvånad över två saker här

Ja, det finns konstigt folk och så finns det ännu konstigare folk..... Hade min pojk gjort något liknande hade han farit till veterinären omedelbums!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Hunden har väl fått "blodad tand" efter att den "fick" bita tjejen i ansiktet. Det är synd om hunden tycker jag.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Jag tycker det är synd att en hund får bli sådan..... och som sagt, skulle jag misslyckas så radikalt med min pojk skulle jag hellre avliva honom. Det är bättre för både hund och omgivning, sedan ska man nog fundera både en och flera gånger på om man ska skaffa sig hund igen......
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men jag måste ju säga att det är klart att det är synd om djuren, men va fan gör något åt saken hade min vän en sån hund hade jag talat om för henne eller honom att ta bort den annars anmäler jag Er.

Vi är så duktiga på att tycke saker men när det gäller att gå till handling då drar vi oss tillbaka istället för att stå på oss. Jag tycker att de flesta är väldigt fega när det väl gäller. Fatta mig rätt,går det att få ordning på djuret är det värt ett försök annars ska de bort både för dens och andras skull. Vi får inte ha kvar den bara för att vi ska ha ett egobehov!!!

Kort och gott ta hand om era djur eller välj att ta bort dom de lider mer av att inte få vara oss till lags än att få göra som den vill :angel:
:cool:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Fatta mig rätt,går det att få ordning på djuret är det värt ett försök annars ska de bort både för dens och andras skull. Vi får inte ha kvar den bara för att vi ska ha ett egobehov!!!



Håller med dig här!
 
Sv: Förvånad över två saker här

1) Att hunden inte är avlivad
2) Att hon tydligen litar så mycket på hunden att hon törs ha den kvar

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,997556,00.html

Hade hunden varit min hade den avlivats direkt efter den första händelsen :cool:

hahahah ja det var Zoccer_vadd som inte funde fatta hur denna hund kunde göra nåt första gången när hunden anföll matte. Vad ska hon skylla på denna gång då?

Nej jag hävdar fortfarande att dessa skitraser har gjort sitt!
 
Sv: Förvånad över två saker här

I vilket fall som helst ska man nog inse att avlivning faktiskt är ett BRA alternativ vid såna här situationer!
 
Sv: Förvånad över två saker här

vadå skitraser??? Så kan man ju inte säga. De finns ju bra eexemplar oxå! Men kan man nte uppfostra sin hund kanske man inte ska ha nån:banana:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Nej jag hävdar fortfarande att dessa skitraser har gjort sitt![/QUOTE]


Vadå skitras det finns väl dåliga hundar i alla raser eller ?:bump:
 
Sv: Förvånad över två saker här

vadå skitraser??? Så kan man ju inte säga. De finns ju bra eexemplar oxå! Men kan man nte uppfostra sin hund kanske man inte ska ha nån:banana:

Alldeles för få som har ordning på sina hundar av denna sort.
Sen varför ha en sällskapshund med den kamplusten som dom har`? finns ingen som helst anledning till det. Då finns det mycket vettigare raser som sällskap. Det finns dåliga ex men alla dåliga hundar better sig in på detta vis o vill äta upp grannens hund eller rent av flyga på matte själv bara för husse hetsar hunden mot henne. Det är en kass hund som det bara finns en utväg för o det är en 7,62 i skallen på.

Dom fyller heller inget syfte som TJH i dag heller.

Sen kan du ta en titt på höger sidan du svara Nevin nu med ditt inlägg som är riktat till mig.
 
Sv: Förvånad över två saker här

ja det va riktat till dig men mig gjorde de inget att kommentera på detta vis,störde de dig!!?
 
Sv: Förvånad över två saker här

Det kan man ju tro och hoppas på men då måste man anmäla det
 
Sv: Förvånad över två saker här

hahahah ja det var Zoccer_vadd som inte funde fatta hur denna hund kunde göra nåt första gången när hunden anföll matte. Vad ska hon skylla på denna gång då?

Nej jag hävdar fortfarande att dessa skitraser har gjort sitt!


jaha då var vi igång igen lilla PIRU.

för det första så lär dig att stava!

för det andra så tvekar jag inte för fem öre att ta över denna hunden!

och för det tredje klanka inte ner på andras hundar, ta och träffa en RENRASIG pb iställer för att tjaffsa om bastarderna! När du väl har träffat en RENRASIG så kan du yttra dig om din åsikt!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men en sådan hund, som har attackerat två gånger, varav den ena attacken riktar sig mot en människa - HUR kan man säga att man vill ta hand om den, och HUR i hela friden ska du få den att bli pålitlig igen.....?

Inte för att jag har något emot rasen PB, men blandningar med den och dessa krakar som får "fel" ägare är det SYND om, och det bästa för både dem, och omgivningen är att avliva dem. Det lider inte hundarna av, och det gör ju samhället lite mer tryggt att vistas i.

Jobba istället för INFORMATION om den här rasen, och Varinte rädd för att ta bort de individer som inte klarar av ett liv i dagens samhälle!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Det stör inte mig heller, men det ÄR lättare att veta vem som säger vad till vem om man använder "rätt" knapp :)
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 090
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp