Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Precis, det känns som om man gör ett övergrepp på dem men så tänker ju såklart inte hästen, som tur är! Dessutom sövs han ju så det ska nog inte bli någon hemsk upplevelse.

Min är också superdupersnäll som hingst och jag är också rädd att han ska bli ännu mer filbunke, dock blev hans far mkt bättre som valack så jag håller tummarna!

Om några timmar bär det av...

Jappz! Då har vi äntligen gjort det... Vi har åkt hemifrån för första gången sedan flickan kom till mig. Det har aldrig funnits någon anledning ej heller något bra tillfälle för att åka iväg och träna.
Men så i "förrgår" så tog jag tillfälle när en i stallet skullle iväg och träna sin travare på rakbanan så passade jag på att samåka då det ju fanns en ledig plats bredvid honom. Lastningen hemma gick väl si så där, men efter lite mankemang så var hon äntligen inne och hon stod hur snällt som helst inne i finkan, ställde sig lugnt och åt ur hönätet :d
Väl framme så gick urlastningen som en dans. Vi lånade således en box att göra oss i ordning i, hon var hur cool lugn som helst min lilla prinsessa :banana:
Jag tömkörde henne sedan på en ridbana som finns nära det stall som vi lastade av vid. Hon brydde sig inte om att henne kompis försvann på rakbanan, ej heller när de passerade upprepade gånger i full speed vid sidan av ridbanan. Att tillägga att det även var första gången på en riktig ridbana, med jämt underlag och lite hinder här och var, men hon tog alltihopa med ro...

Hur :love: kär kan man bli innan det är olagligt hahahaha

Lastningen hem tog typ 3 sekunder, och hon stod återigen som ett ljus. Väl hemma så var hon lite trött i hjärnan av sitt lilla äventyr, men så nöjd med sig själv.

*kl*
Jaha, då har man haft sin första avtrillning på älsklingshästen:love:

Red med en kompis i skogen o förbi en gård där en kärring hade NOLL koll på sina 2 hästar o 3 hundar som kom i full karriär mot oss.. Den ena hunden bet kompisens häst i hasen och Melody sparka tillbaka, dom två hästarna snurra runt Shiny som studsa omkring i skogen tills jag ramla av... Vrickad fot och ond rygg, men skam den som ger sig, det var bara att sitta upp igen och rida vidare.. Men man blir less på folk som tror dom äger hela världen och inte tar sig nån brådska att reda upp situationer som dom själva orsakat. Som tur va så klarade sig båda hästarna utan skråmor och jag blir STOLT över att min häst är så trygg i sig själv och inte la alla fyra på ryggen och sprang hem.. (även fast matte ramla av)

*kl*

Nu har vi precis lämnat min lilla grabb i Helsingborg. Det var rätt sorgsamt att åka ifrån honom efter att han halvt kutat ut ur boxen efter mig =/ Men jag vet att det är bäst att kastrera, även om det är jobbigare än jag trodde det skulle vara (och jag har blivit den hönsmamma jag absolut inte trodde jag var!). Det är ju nästan som att lämna iväg sitt lilla barn (jösses så de kommer bli när jag en dag ska göra det!). Han fick en fin box iallafall och ston i samma stall så helt pjåkig sista natt som hingst blir det inte ;)

Imorgon får han åka hem igen efter han vaknat ur narkosen, sedan läka och, för sista gången, flytta till ett nytt stall. Sedan blir det gräsätning för hela slanten! De vägde honom i HBG och han vägde bara 530kg (!!), ganska småttigt för att vara 173 i mankhöjd. De tror väl att han inte får någon mat här hemma!

KL

imorrn smäller det. Då börjar några veckors träning med lillan tills det långa sommarlovet. Hade egentligen planerat att ge sommarlov direkt efter treårs men eftersom det var redan den 1/5 så gav jag två veckor efter, igång igen och slutligen långt sommarlov runt mitten av juni.

Börjar lite lätt med tömkörning imorrn och tanken är att hon ska tömmas mest och ridas absolut max 2 ggr/vecka. Tänkte introducera lite bommar uppsuttet osv. innan långvilan.

KL

Gissa vem som har 10 cm NYSNÖ!??! :devil:

Ambrosius såg ut så här :eek: När han kom ut ur stallet i morse. Men när han kom ned till sin fina härliga FÖREDETTA
gröna beteshage blev han så här :banana::bump::bump::banana:

Suck. Det som var så grönt å fint å varmt å härligt!

Vad mjuk och fin han ser ut Aladdin! Jag håller tummarna att lastproblemen snart går över så att ni kan ta er iväg på treårs utan att stressa ihjäl er... !

Va, är det sant? Var bor du någonstans? Jag som är besviken över att
det bara är åtta grader varmt..

Vad mjuk och fin han ser ut Aladdin! Jag håller tummarna att lastproblemen snart går över så att ni kan ta er iväg på treårs utan att stressa ihjäl er... !
Tack! Tumhållning kan verkligen behövas!

Vet inte om det blir något treårstest överhuvudtaget! :( Min stackars syster som skulle visa honom, rida, vara piskförare trillade av honom i går och efter ambulansfärd visade det sig att hon brutit skenbenet så hon ligger just nu ömklig på sjukhus och väntar på operation (som dras ut på tiden pga. den förbannade strejken).:mad:

Vet inte vad som flög i honom, hon red för tränare och jag tyckte att han gick riktigt bra, dock hade det varit en hel del "orosmoment" runt honom så han var lite spänd när jag longerade honom innan. Han fick ialla fall nån sorts spel och började galoppera okontrollerat för att sedan bocka, skjuta rygg tills hon slutligen kastades av. Antagligen sparkade han av hennes ben i landningen för doktorn trodde inte att det var i själva fallet.

Försöker analysera vad det var som gick fel, kanske fick han sadeltvång. Fast jag har aldrig märkt minsta tendens till det förut. Jag bytte koppjärn i sadeln precis innan om det kan ha något med saken att göra. Han har aldrig gjort ett endaste litet bocksprång förut.

Så vi får se om vi åker på lördag, syrrans kommentar där hon ligger i gruset i världens konstigaste ställning när vi väntar på ambulansen:
- Han SKA på treårstest! Men jag vet inte, då får jag visa själv och jag har inte tränat alls och någon ridning blir det ialla fall inte.:grin: När jag nu ska våga mig på det igen?:crazy:

Ibland saknar jag min gamla underbara pensionärs-häst väldigt, väldigt mycket!

Stackers stackers er.

Men du måste ju bara hitta någon annan som ska rida. För tänk, du får ju bara en chans till ett treårs-diplom.Fast jag tror visst oxå att du vågar rida honom själv, tänk att han har ju aldrig gjort så förut, så varför ska det hända igen?

Du måste ju om inte annat för din stackars systers skull. För annars så har hon ju kraschat för ingenting ju. Nä peppa dig själv eller någon annan så att det kan bli av.

Lycka till.

KL:crazy:
Jag är så glad över min bebbe:) Han hade ju detta balltramp
Tråkigt balltramp
& jag trodde aldrig att vi skulle komma till start.
Vi fick-
8 8 8 7 7 7 / 45 hopp / 45 gång = världens happy matte :banana:
Några super snygga bilder

H12_webb.jpg

H3-webb.jpg

H11-sv-webb.jpg

Jättecredit till fg Thomas Tängerfors

Jätte grattis tashinajess / "We rule" som hinder personal

Senast ändrad:

Det var tråkigt att höra.
Hoppas att din syster kryar på sig.

Men om ni nu inte ska åka får du gärna meddela detta till mig snarast.
Eftersom domarens plan hem inte går att ändra då det bara går ett på söndag eftermiddag och vi fick väldigt många anmälningar så har vi fått tacka nej till några. Så jag har några på kö som väldigt gärna vill komma.

Det är så tråkigt att behöva säga nej till några för att sen på visningsdagen stå med tomma platser. Och 4 domare och ca 15 funktionärer och vänta på någon som inte dyker upp.

usha ja jag vet hur det känns! jag bröt ju också smalbenet när jag var ute och red min lille buse i skogen! han blev rädd och matte är ganska klumpig så jag hängde inte med i hans sväng..
Tråkigt att det hände innan 3 års testet! men man får hoppas att du hittar någon som kan rida honom eller så får du sätta i gång att träna :)
men jag förstår dej, för man blir ju lite rädd när en så sådan sak händer.. :crazy:
Men jag hoppas på att ni kommer i väg på 3 års testet..

Det är så tråkigt att behöva säga nej till några för att sen på visningsdagen stå med tomma platser. Och 4 domare och ca 15 funktionärer och vänta på någon som inte dyker upp.
Självklart kommer jag att höra av mig om vi inte kommer till start! Ska rådgöra med syrran när hon kommit till sans, hon opereras nu på fm. i Karlstad. Men så länge ni inte hört av oss får ni nog räkna med att jag vill behålla min plats!:grin:

oj vad lik varandra dom var.
Jättekul att de gick så bra för dig på testet :bow:

har för mej att jag sett annons på den ena...

Jag läste tidigare i tråden att du din stackare också bröt smalbenet! Vad, jobbigt när man precis kommit i gång med ridningen! Hur lång konvalecens blir det för dig?

ja jag är sjukskriven i 4 veckor.. men det kommer inte att räcka :(
jag tror nog att det blir mellan 2 -4 veckor till.. (suck)

*Kl*

Sådär, nu är det bestämt med hingst till Peia. Hon ska betäckas med Sjödalens Magnet RC 103 :banana:

Men hur gick det på treårs för er? Peia alltså? Jag har missat det!!! Det var ju förra helgen väl?
Visa gärna bild på hingsten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 779
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka