Sv: Fortsättning på hur går det för era 05r!
Vad mjuk och fin han ser ut Aladdin! Jag håller tummarna att lastproblemen snart går över så att ni kan ta er iväg på treårs utan att stressa ihjäl er... !
Tack! Tumhållning kan verkligen behövas!
Vet inte om det blir något treårstest överhuvudtaget!
Min stackars syster som skulle visa honom, rida, vara piskförare trillade av honom i går och efter ambulansfärd visade det sig att hon brutit skenbenet så hon ligger just nu ömklig på sjukhus och väntar på operation (som dras ut på tiden pga. den förbannade strejken).
Vet inte vad som flög i honom, hon red för tränare och jag tyckte att han gick riktigt bra, dock hade det varit en hel del "orosmoment" runt honom så han var lite spänd när jag longerade honom innan. Han fick ialla fall nån sorts spel och började galoppera okontrollerat för att sedan bocka, skjuta rygg tills hon slutligen kastades av. Antagligen sparkade han av hennes ben i landningen för doktorn trodde inte att det var i själva fallet.
Försöker analysera vad det var som gick fel, kanske fick han sadeltvång. Fast jag har aldrig märkt minsta tendens till det förut. Jag bytte koppjärn i sadeln precis innan om det kan ha något med saken att göra. Han har aldrig gjort ett endaste litet bocksprång förut.
Så vi får se om vi åker på lördag, syrrans kommentar där hon ligger i gruset i världens konstigaste ställning när vi väntar på ambulansen:
- Han SKA på treårstest! Men jag vet inte, då får jag visa själv och jag har inte tränat alls och någon ridning blir det ialla fall inte.
När jag nu ska våga mig på det igen?
Ibland saknar jag min gamla underbara pensionärs-häst väldigt, väldigt mycket!