Sv: Fortsättning på hur går det för era 05r!
så känner jag också. Dörren kommer få en vila om ca 2 veckor i sommar annars så kommer han aktiveras. Vi har som bäst ridvägar och träningsmöjligheter på sommaren, så jag låter hellre honom vila under hösten då det är mörkt jämt, våra skogsvägar blir sönderleriga osv osv.
Dörren har släppts på första betet nu
så skönt! Det har växt så in i tusan nu så dom har gott om mat. TUr att vi har så bra hagar här hemma och bete så det räcker.
Hans vinterhage är ju 4 hektar så den får vila nu och så kommer det bli bra bete där oxå om någon vecka.
Har för övrigt köpt en dressyrsadel nu, hittade en beg. Albion (vet ej modell än) 17" MW som satt perfa på honom. Han har väldigt kort rygg men den här var inte alls för lång i 17"
Känner att wintec hoppsadeln inte räcker till då jag sitter uruselt i den vid dressyrjobb.
Tyvärr är sadeln svart
han är ju så snygg i brunt med sin gulbruna färg!
Ska bli kul att hitta ett snyggt svart dressyrträns åt honom nu
Och så till ridningen, allt går finfint. Han har fått en bra grundkondis nu jämfört med innan och vi tar turer upp till 1h40min. MEN då är det alltså mycket varierad lugn ridning, med mycket skritt i skog osv. Jag är den som anser att hästen bygger upp sin viktiga grundkondition som unghäst och att det inte skadar att bygga upp den tidigt.
Vi rider i alla gångarter, klättrar, hoppar lite naturhinder osv.
Han har fått riktigt fina muskler vid sadelläge och hals/bog.