Sv: Fortsättning på hur går det för era 05r!
Jag missade ju er! Startade sist av alla....
Som sagt, jag var på treårs idag...gick helt ok.
Hon mättes inte till mer än 156 cm vilket drog ner poängen
. Visade fin galopp, luftig och fin men var inte riktigt med på hoppningen. Vi hade trott att hon, precis som vid löshoppningsträning, mer skulle skena än ta det lugnt men lillan var smått konfunderad och galopperade i undertempo vilket resulterade i tveksamhet. När hon väl hade fattat uppgiften hoppade hon som aldrig förr. Dock tyckte domaren att hon verkade ha dåligt självförtroende och hade dålig framåtbjudning.
Om man får vara efterklok så skulle vi drivit på henne mer i lösgaloppen så hon hade kommit igån mer men men, det är lätt att vara efterklok när man står med facit i hand
Dock fick hon omdömet bra spänst och bra benteknik vilket har varit det vi har sett som bristande så man kan väl inte vara annat än nöjd. Slutade på 42 p och klass II.
Gångarterna fick hon 8-8-8 på och blev klass I, men som jag nämnde så fick hon avdrag på poängen för att hon var liten
. Hon växer nog i rocken såsmåningom...
Genomförde godkänt ridprov och domarna tyckte hon var fin och samarbetsvillig så det var roligt.
Fick höra från flera håll att hon verkade ha ett helt underbart temperament och det är ju roligt, med tanke på att hon är en riktig fjompa hemma. Rädd för det mesta....
I det stora hela är jag mycket nöjd med henne. Vi kommer igen när vi är 4!!!