Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

KL

Min lilla sötnos var också jätteduktig. 50 poäng, 8-9-9 på gångarterna och diplom som dressyrhäst - inte illa! :bump:

Fy vad trist. Jag sitter med en op. fot och är sjukskriven i sju veckor
så jag vet hur det känns. Men jag har inte börjat rida min än, ska ta
tag i det när jag blivit bra igen. Hur ordnar du allt annat, med den
dagliga skötseln av stall och häst? Jag har tur som har en underbar
stallägare!

vilken tid visade du din, för du visade på Bullersta va? Var där på fm... många fina pållar, blir lite avis, hade varit kul att visa min, men hon är ju korsning.

vilken tid visade du din, för du visade på Bullersta va? Var där på fm... många fina pållar, blir lite avis, hade varit kul att visa min, men hon är ju korsning.

10.15 :laugh:

Du kanske såg min lilla pärla?

Kom dit vid 10, vad heter din häst? Det va ett helt gäng bruna pållar på rad, gjorde du ridprov oxå

Jag gjorde inte ridprovet själv, men vår ryttare gjorde det. Han är mörkbrun, stjärn, e Riccione.

Jag gjorde inte ridprovet själv, men vår ryttare gjorde det. Han är mörkbrun, stjärn, e Riccione.

Honom såg jag, en showig herre, som blev lite sprallig inne i ridhuset, om jag menar rätt häst. :)

Jag missade ju er! Startade sist av alla....

Som sagt, jag var på treårs idag...gick helt ok.
Hon mättes inte till mer än 156 cm vilket drog ner poängen :(. Visade fin galopp, luftig och fin men var inte riktigt med på hoppningen. Vi hade trott att hon, precis som vid löshoppningsträning, mer skulle skena än ta det lugnt men lillan var smått konfunderad och galopperade i undertempo vilket resulterade i tveksamhet. När hon väl hade fattat uppgiften hoppade hon som aldrig förr. Dock tyckte domaren att hon verkade ha dåligt självförtroende och hade dålig framåtbjudning.

Om man får vara efterklok så skulle vi drivit på henne mer i lösgaloppen så hon hade kommit igån mer men men, det är lätt att vara efterklok när man står med facit i hand :grin: Dock fick hon omdömet bra spänst och bra benteknik vilket har varit det vi har sett som bristande så man kan väl inte vara annat än nöjd. Slutade på 42 p och klass II.

Gångarterna fick hon 8-8-8 på och blev klass I, men som jag nämnde så fick hon avdrag på poängen för att hon var liten :cry: . Hon växer nog i rocken såsmåningom...

Genomförde godkänt ridprov och domarna tyckte hon var fin och samarbetsvillig så det var roligt.

Fick höra från flera håll att hon verkade ha ett helt underbart temperament och det är ju roligt, med tanke på att hon är en riktig fjompa hemma. Rädd för det mesta....

I det stora hela är jag mycket nöjd med henne. Vi kommer igen när vi är 4!!! :laugh:

nej det är ju det jag inte har :(
men första gången när jag rider sen när jag är hel igen så ska jag rida med ledare en bit. han är väldigt lugn av sig men bara han inte fattar det nu att man kan slänga av tyngden från ryggen genom all bli "rädd"
Men som sagt så kommer jag att rida med ledare i början.. (igen)
det värsta är ju att man blir ju inte direkt tuffare nu.. sist jag trillade av på en travare gick ledbandet av, sjukskrivning i 10 veckor och fortfarande inte helt bra.. detta hände för 2 år sedan! och nu detta att benet gick av :crazy:
det är ju så jobbigt att inget kunna / få göra!

Det är inte kul.
Själv bjöds jag också på en flygtur av min 3-åring för drygt två veckor sen.. Resultat: lårbensfraktur! :devil: Sjukskriven i minst 6 veckor och såklaaart inget treårstest för vår del :mad:. Jäkligt surt!

Det är inte kul.
Själv bjöds jag också på en flygtur av min 3-åring för drygt två veckor sen.. Resultat: lårbensfraktur! :devil: Sjukskriven i minst 6 veckor och såklaaart inget treårstest för vår del :mad:. Jäkligt surt!

Det är ju sånt som pensionärer får, ju! ;) Skämt å sido, hur gick det så illa att du bröt lårbenet? Unghästar är vådliga...

Gångarterna fick hon 8-8-8 på och blev klass I, men som jag nämnde så fick hon avdrag på poängen för att hon var liten :cry: . Hon växer nog i rocken såsmåningom...

Det var ju en bra gångartspoäng! Huvudsaken är ju att hon är lagom stor till dig. :)

Det blir Thee Apprentice som jag betäcker henne med!

de passar väldigt bra både utseendemässigt och stammässigt! :love:

bifogar dåliga bilder

Apprentice118khf.jpg

Apprentice129sfhpf.jpg

Han själv är ju bara 4 år, men jag tror han kommer bli änu snyggare :love:

han har fått väldigt vackra föl, framförallt en avkomma som har samma mamma som min dam... så de blir ju väldigt nära varann stammässigt iaf! hehe

Grattis till er (bright_sara, Fanny_Andersson, Sara-Ida, lilla_busan) som visat era avkommor på treårstest! Vilka fina gångartspoäng ni fått! Nu måste ni ju uppdatera med lite bilder på underverken! :laugh:

Grattis härifrån med till alla er som visat på treårstest! Så himla kul att det gått så bra för trådens 3-åringar! :D Jag vill också se bilder! :bump:

*delvis knapplån*

Igår åkte vi upp med pållen till inridaren,allt gick bra,och han stog som ett ljus i transporten,och var lugn när vi kom fram,så nu är man hästlös i 2 månader,har lite bilder,men kameran valde fel dag att inte fungera helt och hållet,så jag kan bara bjuda på halvdåliga bilder,tyvär...

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Picture076.jpg?t=1209727409

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Picture078.jpg?t=1209727433

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Picture088.jpg?t=1209727479

Det är sant men i dagsläget är hon för liten för mig. Tror dock att hon växer en bra bit till då mammans avkommor växer sent. Hon har en halvbror som till treårs mättes till 159 cm. Mellan 6 och 7 så växte han rejält och nu är han runt 170! Dock kommer hon aldrig bli så stor men några centimeter till tror jag.

jag har hästarna hos mina föräldrar så pappa mockar och mamma packar hö och lägger i ordning till krubborn! pappa mockar ju men inte lika nogrannt som jag ;)
mamma har varit med en del innan så hon vet hur det ska gå till!! :)
så man är ju tacksam att man har snälla och hjälpsamma föräldrar!
Man känner ju sej så maktlös, kan ju inte ens borsta dem nu :crazy:
går väl om någon vecka eller så men ändå! det är såå tråkigt att vara utan sina :love: !!

*kl*

Idag gäller det för oss... treårstest i Ljungby nu... vi ska starta 17:45... så jag har gott om tid att tvätta och greja med damen på dagen... sköööööönt... men snart ska jag kila ut till stallet för att putsa och feja på alla grejor samt mocka och göra det vanliga... tänkte jag skulle hinna kika på ett par stycken oxå innan jag börjar med henne så jag ser lite hur det går till och kan släppa lite av min nervositet:o...
Hoppas hoppas att allt går som planerat idag:)... vi ska verkligen ha så vansinnigt roligt... ett bra resultat blir en bonus:rofl:

Det går säker jättebra. Lycka till! och komihåg att man har samma häst med sig när man åker hem som när man åkte dit :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 779
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka