Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Skönt...känns lite lugnare....problemet är att hon inte rättar sig :crazy:

Men lite samma tendens som din, tycker småhinder är larviga och hoppar riktigt fin (om man bortser från den bristande bakbenstekniken) på 140.... :)

Ja hon är ganska rund på bilden. Men när hennes revben snyns gillar jag det inte och så är det lite nu.... men hon växer och hon brukar bli lite tunnare då och kantig över rumpan. Men hon äter som en "häst" ;). Så typiskt att det ska bli så här inför visning... hon har även stoppat i sig nå skit i hagen så hon fått nässelutslag!!! Det tar aldrig slut på eländet - kanske inte meningen att hon ska visas. :(

Är det nån som hunnit visa än?? Isf hur har det gått?? (NYFIKEN)

hur visar sig nässelutslag?

brosus har vilat en vecka nu och ser mycket gladare ut! han var nog lite sliten efter all verksamhet efter kastreringen. Har ju varit ute med honom varje dag på promenader longering eller ridning i snart tre veckors tid bara för att ett av såren inte vill läka, han har fått två penicillinkurer men NU ser det äntligen ut som det sista såret oxå börjar dra ihop sig och slutat vätska (fyra veckor efter kastrering)
Ska få vila fram till helgen och då ska jag ut å rida lite i vårsolen igen! Fin i pälsen har han blitt oxå så nu är han riktigt snygg min lilla valack.

Löshoppningen igår med Hjärtis gick lite sådär. Över hindren såg han bättre ut än nånsin men hans galopp var lite kort och han drev på dåligt framåt och då blev han också lite osäker eftersom avståndet var svårt att få att stämma (fick gå ner mot 4,5 m till och med). Han vägrade en gång och råkade släppa ner ett bakben mitt i hindret en gång. Efter dessa missöden så drev jag på honom lite mer så han fick en bättre rytm genom kortsidan och då avslutade han med verkligt fina hopp. Avslutade på 85 cm på hållaren (typ 90 cm på bommen). Hoppas på att få till 2 stycken löshoppningstillfällen innan treårstestet den 17:e, så att han får upp framåtbjudningen igen. Det är väldigt upp och ner från gång till gång.
Positivt var ju dock att han rättar sej väldigt bra, riktigt trevlig teknik över hindren igår när han fick in rytmen. Roligt att se, då han hoppat så energisnålt förut?!

vet någon när treårs testet är i tenhult (riddersberg)?
jag ska dit och kolla in alla 3 åringar men då är det ju bra att veta när det är!

idag har jag fått ridbilder på oss för första gången iprincip :)!

dock så var det inte bästa tillfället idag men motivet är ju iaf galet sött, men han var galet pigg idag och vi som inte rider själva så ofta ochidag då gjorde det på stubben resulterade i en framåt och stark ponny :p
P4300288.jpg

P4300270.jpg

:D

gud så söt han är.
hade inte du en häst som såg ungefär likadan ut förut??

Snygg tröja btw ;)

Åh så fina ni är tillsammans! :)

*kl*

På torsdag så åker min iväg på inridning! :banana: Blir borta i två månader,sen ska han förhoppningsvis vara något sådär riden iallafall!

*längtar*

Men att gå hästlös i 8 veckor! :eek: Snacka om att ha abstinentbesvär! :crazy:

tack båda :laugh:
jajamen, det var min förra ungponny, en 01:a. (jisses han är 7 nu)
chansen att ha två just gulbrunskäckar i rad är nog inte så stor ;)
10.jpg

sörflickan-lisa - Jag är nyfiken i en strut, men vad kostar det att lämna på inridning? Du behöver inte svara om du inte vill,jag är bara lite nyfiken!

lämnar du till C***a så tar hon 4000 i månaden.
De är väldigt olika beroende på vem man lämnar till , de viktigaste är att kolla upp personen som man lämnar över till och gärna ta referenser och skriva avtal.

hur visar sig nässelutslag?

Hon har fått massa, verkligen massa runda upphöjda prickar som flyter ut efter nån dag kan även vara platta i mitten. Hon ser hemsk ut. Hon kliar även på dem och är allmänt påverkad. Så nu har hon fått kortisonbehandling. Så det blir tyvärr inget 3 års test för oss :cry::cry:

Hon har fått massa, verkligen massa runda upphöjda prickar som flyter ut efter nån dag kan även vara platta i mitten. Hon ser hemsk ut. Hon kliar även på dem och är allmänt påverkad. Så nu har hon fått kortisonbehandling. Så det blir tyvärr inget 3 års test för oss :cry::cry:

Hmm det låter precis om det min tjej fick i vintras. kliade va hela manen,svansen å allt hår på kroppen. åkte till djursjukhuset och stod där en vecka. kom hem med medicin mm å hon slutade klia men knutorna är fortfarande kvar så nu ska jag också få en kortison behandling på henne och se om det hjälper. hon har haft prickarna nu i 6 mån =8 men vet sa att så länge hon ej är almänpåverkad så låt det vara. men nu ska hon visas i somar å då vill jag ej ha prickarna där så då sa vet att jag ska få en sån behandling till henne..

hur funkar din på de?? hur länge ska din få de? hur längre måste dom så innan dom får jobba mm.? tacksam för hjälp

Nä fy vad tråkigt... hoppas verkligen pållan kryar på sig... ge henne massor av krya på sig kramar från oss:banana:

:cry:Hon fick en spruta i blodet med kortison igår och idag är nästan alla prickar borta :eek: hon mår mycket bättre och är gladare. Hon ska inte göra nåt på några dagar men karensen inför visning/tävling är 14 dagar. Så tänk på det om du ska visa!

Om hon mot förmodan inte skulle bli bra efter sprutan skulle hon få tabletter utskrivet. Men som det verkar så är hon på bättringsvägen rejält :) Men så synd att det inte blir nåt 3 års test för oss :cry:

Nä fy vad tråkigt... hoppas verkligen pållan kryar på sig... ge henne massor av krya på sig kramar från oss:banana:

Tack :bow: kan behövas nu när allt känns bara blääää. Hon är redan idag bättre i alla fall och hon mår bra. Hon står inte och hänger i ett hörn längre.

Skoja inte! Nu har jag varit ifrån mina älsklingar i 3 :eek: månader! Det är horribelt, men man överlever uppenbarligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 779
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka