Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Ring och fråga om du får visa i Sundsvall 17/5 istället! :idea:

Denna gång är det inte ponny samtidigt så med lite tur kan du efteranmäla dit, och tills dess har ju karensen gått ut!

Ring och fråga om du får visa i Sundsvall 17/5 istället! :idea:

Denna gång är det inte ponny samtidigt så med lite tur kan du efteranmäla dit, och tills dess har ju karensen gått ut!

Har tänkt på det men vi har 26 mil till Sundsvall. Vi har närmare till Strömsholm men där är det väl fullt kan jag tro. Och resan till Strömsholm är ca 2 ½ timme med transport och då är min lilla dam trött när vi kommer fram. Hon har svårt att stå stilla på transporten hon vevar och vevar med sina vackra långa framben. ;)

Men tack ändå för tanken!!

Du får anmäla dig till Karlstad (24/5), där finns det nog platser kvar. Anmälningstiden går ut i idag 30/4. Om hon blir trött av resan, :idea: kanske du kan åka dagen före?

Åk dagen innan! Men det beror ju på om du tror hon kan vila på ett annat ställe än hemma, ingen idé om hon ska vandra runt runt hela natten heller.

jaha då har man gjort sin första luftfärd från Dacke!
vi var ute och red i går och vi red våran vanliga runda som vi brukar för att han ska blir trygg med den först!
vi rider på grusvägen och möter en traktor, men nej den är inte farlig! :)
det går kanon bra när den kör förbi! när vi kommer in i skogen och börjar trava och det går bra ända till en livsfarlig stubbe!! han tvärnitar och små ställer sig, och hoppar åt sidan och jag trillar så klart av (har ju inte världens bäst balans)

försöker ställa mig upp men har så jä**a ont i ena benet! ser Dacke springa hem :crazy:.
ringer mamma som kommer med cyklen och puttar mej hem på den!
blir att åka till akuten och ett brutet skenben som resultat!

ja så nu sitter man här sjukskriven i 4 veckor!! :mad:
nu när det började gå så bra! det är ju typiskt!

Attans,det var inge vidare....

Har du någon som kan rida han nu? Alltså iallafall nån vända nu direkt efter att han har slängt av dig,så han inte får dåliga minnen av ridningen..

*Kl*

Nu har vår lilla tjej e. Don Romantic-Sunny Boy-Akzent II gått treårstest: 887798=47p och diplom i gångarter. Duktig flicka! Har inte riktigt bestämt oss för om vi ska sälja eller inte..

*Kl*

Nu har vår lilla tjej e. Don Romantic-Sunny Boy-Akzent II gått treårstest: 887798=47p och diplom i gångarter. Duktig flicka! Har inte riktigt bestämt oss för om vi ska sälja eller inte..

Supergrattis, vad roligt! :bow:

Har du bilder?

nej det är ju det jag inte har :(
men första gången när jag rider sen när jag är hel igen så ska jag rida med ledare en bit. han är väldigt lugn av sig men bara han inte fattar det nu att man kan slänga av tyngden från ryggen genom all bli "rädd"
Men som sagt så kommer jag att rida med ledare i början.. (igen)
det värsta är ju att man blir ju inte direkt tuffare nu.. sist jag trillade av på en travare gick ledbandet av, sjukskrivning i 10 veckor och fortfarande inte helt bra.. detta hände för 2 år sedan! och nu detta att benet gick av :crazy:
det är ju så jobbigt att inget kunna / få göra!

Nu är ju lillkillen (en quarter) 3 år och allt går så bra. Vi rider regelbundet nu, med eller utan sällskapbåde ute och på bana. Allt går lika bra. Aldrig det minsta stressad, så SKÖNT!

Inte heller några problem med trav eller galopp. Visst ska väl allt finslipas men med tanke på att han bara är 3 så tänker jag inte stressa.

Inte mätt honom på ett tag nu, men ca 146cm skulle jag tippa på.

Ska tävla nästa helg den 11/5 nu igen får se om han sköter sig lika bra då som sist:banana:

vad ska du tävla i? kul att det går så bra för er! just nu är det lite motigt för mig.. :(
men det blir väl bättre!

Tackar, vi är väldigt nöjda med henne och hon var mycket rättvist bedömd. Bilder kommer! ;)

*Kl*

Åh vad roligt att det gick så bra... Grattis!!:banana:

Å så en fråga till alla...
Nån som vet om man får rida med jodpurs och shortchaps på ridprovet på treårs, om man får ha säkerhetsvästen utanpå kavajen??

Kommer visst inte i mina stövlar längre:o:rofl:

:cry:Hon fick en spruta i blodet med kortison igår och idag är nästan alla prickar borta :eek: hon mår mycket bättre och är gladare. Hon ska inte göra nåt på några dagar men karensen inför visning/tävling är 14 dagar. Så tänk på det om du ska visa!

Om hon mot förmodan inte skulle bli bra efter sprutan skulle hon få tabletter utskrivet. Men som det verkar så är hon på bättringsvägen rejält :) Men så synd att det inte blir nåt 3 års test för oss :cry:

Kan du inte visa henne på någon annan ort? Eller det är kanske försent att anmäla sig? :( Tycker synd om er, man har ju sett fram emot testet så länge...

Å så en fråga till alla...
Nån som vet om man får rida med jodpurs och shortchaps på ridprovet på treårs, om man får ha säkerhetsvästen utanpå kavajen??

Kommer visst inte i mina stövlar längre:o:rofl:

Ja, man får rida med shortchaps. Jag antar att man får ha säkerhetsvästen utanpå...

Idag gick mitt charmtroll e: Don Charly Don Gregory Donnerhall, 3 års och det gick verkligen super! :banana:
Diplom i gångarter och klass 1 i hoppning. :love:

:cry:Hon fick en spruta i blodet med kortison igår och idag är nästan alla prickar borta :eek: hon mår mycket bättre och är gladare. Hon ska inte göra nåt på några dagar men karensen inför visning/tävling är 14 dagar. Så tänk på det om du ska visa!

Om hon mot förmodan inte skulle bli bra efter sprutan skulle hon få tabletter utskrivet. Men som det verkar så är hon på bättringsvägen rejält :) Men så synd att det inte blir nåt 3 års test för oss :cry:

Oki. min va ju på djursjukan i en vecka sen fick hon komma hem å dom försvann lite grann å sen har resterande varit kvar å dom sa att om de ej är borta till våren så ring å nu har jag ringt å sagt att dom ej är borta så nu fick jag tabletter utskrivna så jag hoppas det löser sig. börjar med tabletterna i morgon å ska sedan ha dom 1,5 veckor. sen de karens i 2 veckor så de blir perfekt då kan jag visa henne om 4 veckor =) JIPPI =) kollade med djursjukuset å dom sa att det är inga problem att visa henne då sålänge hon mår bra å inte blir för uppsträssad å de blir hon aldrig. alltid filbunde min lilla tjej. Här kommer en bild på henne =9. hon fyller 3 år på lördag =)

20128558.jpg

GRATTIS till er som visat på 3 års. Det verkar ju gått jättebra för er. Så kul!!!!

Hoppas ni kan lägga ut några bilder, skulle va kul att få se.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 779
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka