Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Hur går det för er?
Dåligt :( vi har glans is överallt och man halvt slår ihjäl sig från och till hagen. Men Stengärdes Milos (arabvallack) lär sig att gå försiktigt och jobbas i grimma försiktigt i hagen.

Hur stora är era 3-åringar?
Stor (för att vara arab), inte mätt men uppskattats av mitt dåliga ögonmått till runt 152-3 någonstans kanske? och blir nog ganska mycket större

Hur mycket sysselsätter ni småttingarna?
Som sagt pga all is som har varit här i ett par veckor så inte mycket, var tänkt 2-3 ggr vecka och påbörjan till inridning

Och vad är framtidsplanerna?
Påläggs kalv till elitsatsning inom Distans, 2010 få gå CR (50 KM) och sen är målet 160 KM + landslaget om han passar.

KL

Vi ska till kliniken för Lillans hälta idag, precis på samma ställe som Pirran blev utdömd..

Håll gärna tummarna för oss! :bow:

ja det är klart att vi håller tummarna för er!! :bow:

Jag var jättenervös när jag skulle åka med Dacke till kliniken, och kolla upp den svullna bakhasen!! det var lösa benbitar som vi sedan opererade bort! och i dag har han ingen känning av dem alls! :)
Det går säkert bra!! Lycka till /Katarina

Japp här är jag ;) då får väl jag äran att lägga in den första bilden på oss när jag rider själv :) Nu travar vi själva också och han är så himla duktig, och man märker att han har mognat och förstår vad man menar! Duktig pojke!:p:love:
dscn3905.jpg

Hur går det för er?
det dår super. lill tjejen är så duktig. rider ut både själv och med sällskap och är inte rädd för något hittills =) rider i all gångarter och går lite över stock och sten =)
Min är nog 159-160 men något högre i rumpan. Gissar på at hon blir 163 kankse. alderles lagom =)
Min tjej rids när det är fint väder och hon inte är skitig =9 Ha ha ha nä hon rids 1-2 dagar/vecka. vi skyndas sakta så vi tar det lugnt nu.
Att betäckas nu i vår.
Gå på bete över sommaren å slippa matte
Ev starta en liten cr hoppning till hösten (30 cm)
vintern får hon vila
sen kommer fölet och när det är avvant då ska vi börjaträna för att starta våra första distans cr =)

Japp här är jag ;) då får väl jag äran att lägga in den första bilden på oss när jag rider själv :) Nu travar vi själva också och han är så himla duktig, och man märker att han har mognat och förstår vad man menar! Duktig pojke!:p:love:
dscn3905.jpg

SÅ FINA NI E =) E SÅ STOLT ÖVER ER =)

hehe och jag är så glad för din hjälp och att du har fått mig så lugn! Det är guld värt! :)

Jag håller tummarna idag för er!

Igår jobbade jag Lejonhjärta vid hand. Har jobbat honom vid hand innan men är lite försiktig med den sortens arbete, eftersom det lätt blir lite för höga krav.

Han är dökul att jobba så, han har så lätt att forma sej "in" i rörelserna och hitta en ram som han kan finnas i. Åh, så jäkla SKIT att han inte är 20 cm högre :( Men jag njuter i alla fall!

Kär i min lille ponny :love:

dscn3905.jpg

Åh...det är lika roligt varje gång att se er tillsammans.
Ni är riktigt fina tillsammans och han ser ut att trivas.
Satt och kikade på fölbilder häromdagen och det känns som om det vore igår.

Ser fram emot fler bilder :love:

KL

Jahapp, då var farsföräldrarna ca 4500kr fattigare..
Hovledsinflammation vänster fram, behandlades med cortison + "äta" metacam nån vecka.
Sjukhage 3 veckor med 15minx2 promenader/dag, återbesök på 3 veckor.

puh, hoppas bara att det blir bra tills återbesöket annars blir det MASSOR med pengar som dom måste lägga på Lillan:crazy:
Tur att man har snäll släkt som hjälper en att betala (jag har ingen egen inkomst)

ja det kostar ju en del är man håller på med dem.. la själv 4700 när min opererades för lösa benbitar! men det var ju tur att försäkringen täckte det mesta annars hade det blivit runt 12000!! :eek:
Men men vad gör man inte för sina älsklingar! Skönt att det inte var värre, och hoppas hon är frisk sen vid återbesöket!

Tur för dig! Jag har ingen försäkring på min :crazy:
Jag har haft mycket saker att tänka på och har lyckats "glömma" bort att försäkra, smart som man är.
Och det värsta är att det inte är säkert att det är hovledsinflammation, för det blev ingen röntgen, utan det skulle vi ta nästa gång om det inte blivit bättre.. :crazy:

Varför ska allt vara så dyrt :confused:

Hur går det för er?
Jo vars, det går framåt! Guardi fastande i eltråd i somras. Det resulterade i avslitna tåsträckare och hon stod i Skara i 12 veckor. Därefter har det varit boxvila, sjukhage, större och större hage och tillslut, för ca ett par veckor sedan, släppte jag henne i vanlig hage:)! Vi ligger ca ett år efter tidsplanen pga av skadan. Hade innan olyckan vant Guardi vid transport, sadel, bett etc. Samma dag olyckan hände hade jag för första gången hängt lite i stigbyglarna. Nu har jag återigen vant vid träns och sadel, går riktigt bra! Skulle vilja komma igång med longering för att senare kunna tömköra, men det är bäst att vänta lite till med böjt spår. Huvudsaken är att hon blir helt återställd. Är lite rädd att överanstränga henne.

1,68, högre bakdel...

Hur mycket sysselsätter ni småttingarna?Går en promenad i veckan med sadel och träns (30-60 min.). Brukar oxå gå bort till ridbanan ca 1 gång i veckan (ca 20 min.). I övrigt pyssel! Funderar att ev börja hänga lite på henne. Har varit mycket miljöträning efter det att hon stod inne så länge. Allt ute var livsfarligt till en början...

Och vad är framtidsplanerna?En bästa vän för skogsridning och dressyrpass!

Tur för dig! Jag har ingen försäkring på min :crazy:
Jag har haft mycket saker att tänka på och har lyckats "glömma" bort att försäkra, smart som man är.
Och det värsta är att det inte är säkert att det är hovledsinflammation, för det blev ingen röntgen, utan det skulle vi ta nästa gång om det inte blivit bättre.. :crazy:

Varför ska allt vara så dyrt :confused:

Glömt att försäkra??
Kan man göra det?
Vad gör du om hästen måste buköppnas? Har man så lite pengar är det ju frågan om om man ska ha häst...

Blev lite luddigt.
Nej, jag har inte glömt bort det men jag har inte orkat gör något de senaste månaderna bla. för att jag tog bort min ponny som jag älskade högst av allt, har en knarkande bror och en massa problem med familjen så jag har som inte haft någon större lust att göra något.
+ att den som jag pratat med om försäkringen, har inte fixat fram några papper eller liknande än (har 20-25 hästar och tycker inte att jag behöver försäkra pållen).

Senast ändrad:

Idag var hovslagaren här och skode Ricky för första gången och det gick riktigt bra.
Tränade lite på hans huvudskygghet och det börjar bli liite bättre.

åhh jag vet precis hur det är, Hade en hålvägg i höstas som var tvungen att öppnas upp och det blev 14 dagars boxvila med gips osv det sluta på 4500 kr.. Blä som skulle va betalt sista dec desutom, trevlig julklapp!

Som tur va upptäcktes d i tid och i höstas så nu komme rhon bli br aoch jag hinner rida in'na inför treårs

Blev lite luddigt.
Nej, jag har inte glömt bort det men jag har inte orkat gör något de senaste månaderna bla. för att jag tog bort min ponny som jag älskade högst av allt, har en knarkande bror och en massa problem med familjen så jag har som inte haft någon större lust att göra något.
+ att den som jag pratat med om försäkringen, har inte fixat fram några papper eller liknande än (har 20-25 hästar och tycker inte att jag behöver försäkra pållen).

Ok, ja, det låter som du har häcken full!

Hur går det för er?
Det händer inte så mycket just nu, går och väntar på våren.. Igår
lasttränade vi lite i alla fall. Hon var duktig och gick rätt in i transporten,
lite skillnad jämfört med hur hon var när jag skulle hämta henne för
två år sedan.. Problemet är att backa ur henne ur transporten, det
tycker hon är otäckt och får panik. Det finns fronturlastning på transporten,
men jag vill att hon ska lära sig att backa om man skulle behöva använda
en sådan transport någon gång. Ska ligga i lite med lastträningen nu
så är jag övertygad om att det där löser sig ganska snabbt.

Har inte mätt henne på jättelänge och gångerna jag mätt henne innan
har bara varit med en vanlig tumstock. Men jag skulle gissa på att hon
ligger på strax över 150? Är dålig på det där...

Som sagt, inte särskilt mycket för tillfället. Ska börja skritta henne i
skogen när våren kommit igång. Saknar motivation nu och det är ändå
ett ganska stort projekt att börja rida in henne. Jag ska dessutom operera
foten snart och då tar det sex veckor innan det är helt läkt. Känns ännu
mer som att det är bättre att vänta då.

Inga höga krav här inte! :) Jag är inte särskilt tävlingsintresserad, vill
mest bara ha min hästkompis att göra roliga saker med. Är därför jag
inte känner mig särskilt stressad att komma igång med inridning och
allt sånt. Känns bättre att ta det lugnt när man kan. Avel är struken för
hennes del i alla fall, blir inga föl så länge jag har henne kvar. Älskar min
häst men det är bra om det inte blir fler likadana. :smirk: :p

Zakira förra sommaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 779
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka