Fortsättning på: hästmänniskor som egentligen inte har råd att ha häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Anna Karlsson

Pratade med stallägaren.... Sambo paret har inte betalt stallhyran på 6månader.... Sen står de och klagar på stallet sköts.... Och mannen i familjen berättar om att han köpt ny sadel till hästen. (då måste han ju ha råd att betala stallhyran):confused::confused:

Sv: Fortsättning på: hästmänniskor som egentligen inte har råd att ha häst

Kan inte stallägaren koppla in kronofogden?
Förresten tror jag ditt inlägg passar sig bättre att fortsätta i den redan existerande tråden. :)

Kan inte stallägaren koppla in kronofogden?
Förresten tror jag ditt inlägg passar sig bättre att fortsätta i den redan existerande tråden. :)

Det har du nog rätt i;)
Fast svårt att koppla in kronofogden när det inte drivs som ett företag?:D

Kronofogden tar ju även ärenden mellan privatpersoner. Men du kanske menar att stallhyran tas svart och då lär det ju kosta mer än det smakar, fast i sådana fall är det ju bara för stallägarna att sparka ut dem för då lär det väl inte finnas kontrakt heller? Om de inte betalat hyra på sex månader så tror jag knappast de kommer sig för att göra det nu om inget dyker upp som "motiverar" dem.

Fortsätt i befintlig tråd
moderator
mysko

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 730
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 418
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka