Jag känner likadant, vill inte spendera massa pengar på något som jag sedan råkar förstöra i en DIY-frenzy
Jag håller oftast ögonen öppna på begagnatmarknaden efter plagg som kan klippas sönder.
Jag tar svart jeans/bomullstyg och skriver med textilfärg (billig från skapamer) eller broderar enkla stygn för hand med vanligt broderigarn. Använder vit bläck/gelpenna att rita upp mönstret eller bokstäver med, tycker det är lättare än krita
Syr gärna på mönstrade tygbitar i matchande färger och broderar aggressivt runt kanterna om jag har tålamod
Jag gillar den lite ruffa och hemmagjorda stilen och tycker att det blir en schysst kontrast mot köpta patchar.
Kan visa bilder på min skräckinspirerade battle vest i eftermiddag om du vill ha inspiration? Påbörjade den till förra rocken och funderar på vad mer jag kan göra med den.
Känn dig verkligen inte tvungen, lägg pengarna på något du verkligen planerat köpa istället
Det var bara ett förslag, jag kan förstå känslan när mycket i ens garderob helt plötsligt inte passar och hur det kan låsa sig fullständigt för en sån grej. Erbjudandet står givetvis kvar, det är bara att PM:a men som sagt verkligen ingen press!