Försvunnen... =(

Sv: Försvunnen... =(

Usch, jag vet hur det känns!
Jag har inte sett mina katter (2 kastrerade hanar) på flera dagar nu och jag börjar bli orolig. Det verkar osannolikt att båda 2 skulle ha blivit påkörda samtidigt, men jag börjar ju undra nu vart dom har tagit vägen. Får nog gå runt och fråga grannar om dom har sett dom..

Rävar kan i princip utgöra ett hot mot katter. Men det är ovanligt att de tar en katt eftersom katter är snabbare än rävar och undkommer eventuella attacker. Skulle katten bli överraskad finns det risk att räven lyckas. Det är alltså liknande det hot hundar utgör för katter.

En rekommendation är att hålla er katt inne om natten, så undviker ni att utsätta den för fara. Om dagen anses risken för rävattack som obefintlig. Vad gäller sätt att skrämma rävungarna från tomten, är det bästa tipset att ni människor visar er och är lite högljudda, så att ungarna lär sig att ni finns där. –om ni inte vill sitta inne med katten och njuta av skådespelet!

Olle Liberg, rovdjursforskare

Jag tror nog mer på lodjur faktisk. Hon var frisk och skulle försvarat sig. Jag tror inte jag kommer hitta henne. :(

Jag håller alla mina katter inne på natten så gott det går, men ibland händer det ju att dom inte vill in.... :crazy:

Jag trodde ju att ett rovdjur tagit min lilla Månsa, men hon hade följt med ett flyttlass till Skåne. Hon kom hem efter 2,5 månad på resande tass.

Ge inte upp hoppet!

//millus

Hon är tillbaka!!!! :love:

I dag när jag kom ner i stallet så hörde jag att hon jamade - och där låg hon på sitt täcke precis som hon brukar... Hon är väldigt tunn men hon lever!!! :bow:

mm.. min katt missan har också försvunnit ifrån mitt stall på landet men hon var alltid i stallet:( är så ledsen

Åhh vad skönt !

Hon har nog varit instängd !

En vet jag känner berättade för mig att katter överlever utan mat ganska länge, pga långsam matsmältning som "rovdjur" har.

Vad härligt att läsa! :) Skäm bort henne riktigt ordentligt nu, så hon blir rund och go igen. :)

nää det tror jag inte, hon kan inte ha varit instängd utan mat och vatten i en hel mnd, finns inte en chans att hon skulle överlevt då!!!

hon var full med fästingar så hon har garanterat gått omkring i skogen stackarn.... :(

hon börjar redan bli rund om magen! :)

En av våra stallkatter försvann förra året,och har inte kommit tillbaka! Det värsta tycker jag är ovissheten var han är nånstans! Han kan ju ha flyttat till nån annan el dött,men just det att man inte vet..
Var ute i stallet igår och skulle låsa in våra kattpojkar,för dom ska kasteras idag..Dom brukar alltid vara där,men inte den ena..han visste nog:eek:;så jag tänkte ok,får väl bara ta den ena! Men idag satt den andra där:smirk:,så nu blir båda kastrerade om 1 timme..

Liknande trådar

Övr. Katt Har börjat dyka upp ett problem med min katt Muffin... Men jag ska ta det från början!! Han är född i stallet och bodde där tills han...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Julle
·
Övr. Katt Inte alls planerat men jag blev förälskad! :love: I förrgår när jag höll på att göra i ordning mat åt hästen hörde jag hur det började...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Calenfiriel
·
Övr. Katt Jag har prexis flyttat till Gullmarsplan, och var påväg hem från jobbet en sen kväll (runt kl 23) för några dagar sen. Plötsligt ser jag...
Svar
17
· Visningar
1 436
Senast: JustME83
·
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: gentleknight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama