Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Ska prata med svärföräldrarna och be dem göra detta, har tyvärr ingen möjlighet att åka upp till HUskvarna i veckan då vi har sluttenta i skolan...
 
Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Usch! Vet hur det känns! :cry: Jag har tre katter och för två år sedan skaffade jag hund. Katterna blev skitförbannade! Hundarna är snälla mot dem men katterna är kränkta! :smirk: Efter ett år har två av katterna vant sig vid hundarna och har tagit kommandot över dem. Men en katt som jag fick när hon var elva (!) har inte riktigt vant sig än. Konstigt! ;) Det är en riktigt bossig dam som bestämmer över sig själv och alla andra katter, men hundar är hon livrädd för. Så hon försvann i tre veckor förra sommaren. Hon kom tillbaka. Men DENNA sommaren försvann hon i FYRA månader! Jag var säker på att hon var död, instängd någonstan! Gissa om jag blev skitglad över att se henne komma tillbaka, som om ingenting hade hänt! Hon är en sådan som försvinner länge när hon löper.
Men nu vet jag att hon är en väldigt självständig dam som bestämmer över sitt eget liv. Och hon tar väl hand om sig själv.

Min take var; är din katt likadan? att den bestämmer stark över sitt liv? Det finns katter som man helt enkelt måste lita på att de klarar sig. Även fast man är skitorolig. Oroa dig inte! :bow: Anmäl katten försvunnen så ska du se att den kommer tillbaka i ett nafs! De är otroliga på att hitta tillbaka till sina nära. Lycka till gumman!
 
Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Hej!

Sixten är en riktigt "mammagris" och jag är rädd att han tycker att jag har svikit honom när jag inte fanns där när han kom hem första och andra kvällen.
Men jag tror att han är en liten tuffing som klarar sig, han är nämligen en hittekatt, jag jobbade natt på den tiden och när jag kom till jobbet sa mina arbetskamrater att det hade varit en liten katt där några nätter som hade kommit springande så fort nån visade sig utanför lokalen, han hade skrikit och försökt klättra upp på dem.
Eftersom de visste att jag är en kattmänniska (eller ja jag värnar om alla djur) så berättade de om katten för mig.
När jag jobbade den natten så dök han upp igen, och han var mager som bara den, man kunde räkna vartenda ben i kroppen på honom. Så det fanns inget annat att göra än att köra hem honom (sambon var som tur väl hos sina föräldrar med de 2 andra kissarna). Så han fick en liten skål mat för att inte äta för mycket och sen körde jag dit några ggr under natten för att kolla till honom, då var han ok.

När jag kom hem på morgonen hade han kräkts (i spyan fanns solrosfrön, han hade alltså ätit fågelmat för att överleva, detta var på vintern) men han var hyfsat pigg.
Eftersom jag hade jobbat natt så var jag ju tvungen att sova några timmar och han sov på min mage hela tiden.
På eftermiddagen blev han hängig och ville inte vara med, han drog sig undan och låg still och sov. Han var inte alls så sällskaplig som han varit tidigare. Ringde djursjukhuset för det kändes inte som att det stod rätt till med honom, de bad oss komma in och det visade sig att han var rejält uttorkad! De vätskade upp honom och sen dess har han mått bra. Men jag tror att han och jag fick en särskild relation här, han förstod nog på nåt vis att jag räddade livet på honom. De på djursjukhuset sa att han hade inte klarat sig många dagar till i det skicket. Och nu börjar jag nästan gråta igen när jag tänker på honom, jag hoppas verkligen han kommer hem snart.

Svärfar ringde och sa att han hade satt ut annonser i två tidningar till i Jönköping, bara att hoppas att Sixten visar sig för människor så att vi har en chans att hjälpa honom att hitta hem.

Är det någon som har nummer till nån som kan "se" vart djur som är försvunna finns så pm:a gärna det till mig.

Älskar dig av hela mitt hjärta Sixten!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Vilken fin historia. :love:

Jen80 heter en person här på forumet som kan se försvunna djur. PM:a henne!
 
Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Katter klarar av MYCKET och de är väldigt självständiga djur som faktiskt, med undantag för en del raser, ännu är skapta att klara sig utan människans vård.

Dagens huskatt är INTE skapt att klara sig själv! Jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att uttala sig om att katter inte har behov av människans vård, då det är ett flitigt använt argument bland folk som tycker att det är helt ok att överge sin katt!


Quadrophenia: Jag kan också bjuda på en liten solskenshistoria om en väns innekatt som trillade ut genom fönstret. Han var borta länge men sågs tillslut smygandes omkring runt huset och kom så småningom tillrätta! Fortsätt efterlysa och annonsera efter Sixten, jag håller tummarna för att han snart är hemma igen!
 
Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Dagens huskatt är INTE skapt att klara sig själv! Jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att uttala sig om att katter inte har behov av människans vård, då det är ett flitigt använt argument bland folk som tycker att det är helt ok att överge sin katt!


Quadrophenia: Jag kan också bjuda på en liten solskenshistoria om en väns innekatt som trillade ut genom fönstret. Han var borta länge men sågs tillslut smygandes omkring runt huset och kom så småningom tillrätta! Fortsätt efterlysa och annonsera efter Sixten, jag håller tummarna för att han snart är hemma igen!

Du har helt rätt, klart de inte kan leva fritt utan vård från oss. Men det är en tröst att höra om ens katt har sprungit bort.
 
Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Alla solskenshistorier får mig att må lite bättre, vi fortsätter absolut att leta, jag ger inte upp i första taget. Har även lagt ut efterlysning på honom på Kattkommando Syds hemsida. www.kks.nu

Heulwen jag har redan pm:at Jen80 men får inget svar det var därför jag frågade om nån visste om någon annan.

/Q
 
Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)

Okej. :(
Pröva att PM:a C_L och be om Jen80:s telefonnummer eller direkt hjälp från Carola (C_L) om hon har tid.
Annars har jag haft kontakt med en djurpratare, pm:ar dig hennes mail.



Hoppas att han kommer hem så småningom iaf. Att han syns i närläget är ju positivt och jag tror att han kommer att komma fram inom någon vecka iaf. :)
Håller fortfarande tummar och tassar här för Sixten.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 301
Senast: Otherside
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 504
Senast: Imna
·
Övr. Katt Jag har blivit erbjuden att ta över en Helig Birma som inte trivs i sitt nuvarande hem, främst på grund av småbarn. En del av mig säger...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: Ruben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp