Sv: Försvunnen katt, vad tror ni? (långt)
Hej!
Sixten är en riktigt "mammagris" och jag är rädd att han tycker att jag har svikit honom när jag inte fanns där när han kom hem första och andra kvällen.
Men jag tror att han är en liten tuffing som klarar sig, han är nämligen en hittekatt, jag jobbade natt på den tiden och när jag kom till jobbet sa mina arbetskamrater att det hade varit en liten katt där några nätter som hade kommit springande så fort nån visade sig utanför lokalen, han hade skrikit och försökt klättra upp på dem.
Eftersom de visste att jag är en kattmänniska (eller ja jag värnar om alla djur) så berättade de om katten för mig.
När jag jobbade den natten så dök han upp igen, och han var mager som bara den, man kunde räkna vartenda ben i kroppen på honom. Så det fanns inget annat att göra än att köra hem honom (sambon var som tur väl hos sina föräldrar med de 2 andra kissarna). Så han fick en liten skål mat för att inte äta för mycket och sen körde jag dit några ggr under natten för att kolla till honom, då var han ok.
När jag kom hem på morgonen hade han kräkts (i spyan fanns solrosfrön, han hade alltså ätit fågelmat för att överleva, detta var på vintern) men han var hyfsat pigg.
Eftersom jag hade jobbat natt så var jag ju tvungen att sova några timmar och han sov på min mage hela tiden.
På eftermiddagen blev han hängig och ville inte vara med, han drog sig undan och låg still och sov. Han var inte alls så sällskaplig som han varit tidigare. Ringde djursjukhuset för det kändes inte som att det stod rätt till med honom, de bad oss komma in och det visade sig att han var rejält uttorkad! De vätskade upp honom och sen dess har han mått bra. Men jag tror att han och jag fick en särskild relation här, han förstod nog på nåt vis att jag räddade livet på honom. De på djursjukhuset sa att han hade inte klarat sig många dagar till i det skicket. Och nu börjar jag nästan gråta igen när jag tänker på honom, jag hoppas verkligen han kommer hem snart.
Svärfar ringde och sa att han hade satt ut annonser i två tidningar till i Jönköping, bara att hoppas att Sixten visar sig för människor så att vi har en chans att hjälpa honom att hitta hem.
Är det någon som har nummer till nån som kan "se" vart djur som är försvunna finns så pm:a gärna det till mig.
Älskar dig av hela mitt hjärta Sixten!