Försvunnen avkomma!?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare desang
  • Startdatum Startdatum
D

desang

Jag undrar om det finns någon databas eller något liknande för korsningshästar, eller hur kan man hitta en "försvunnen" häst?

Bakgrunden är att jag precis tagit över ett arabsto (Angrazia, f 1996) och undrar vad som hänt med hennes avkomma. Det är väldigt intressant för mig, dels för att det vore kul att veta hur det gått, och dels för att jag funderar på att ta ett föl till på henne, och då vore det ju bra att få höra hur det gått med den tidigare avkomman - om den hållt sig frisk och presterat något och så.

Avkomman föddes 1999 eller 2000, och är en hingst eller valack, korsning arab/quarter. Såldes från Eskilstuna till Flen som föl. Härstamningen på både sto och hingst kan jag ta fram. Fölet döptes till Handzome, men döptes om till Partner av köparen.

Någon som har en aning om hur man gör och var man kan börja leta?

Tacksam för alla idéer! :)

Sv: Försvunnen avkomma!?!

Frågan är om han är registrerad som korsningshäst m el utan stam. Skulle också vilja veta mera om "Hazze", har ju några bilder på honom som föl :love:
Skulle han vara registrerad med stam borde han ju kunna hittas antingen på sahf som arab partbred, el på svehast som korsning, el på avelsföreningen för quarter. Är ju inga säkra svar men en början iaf.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 834
Senast: Görel
·
Avel Hejsan! Jag har blivit erbjuden att ta emot en nordsvensk sto vilket jag inte kan neka eftersom de är helsyster till valacken jag...
Svar
6
· Visningar
1 591
Senast: tuaphua
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 211
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka