S

Seha

är jag förstor för "min" ponny?
jag är 152 cm lång och väger 35-36 kg.
min ponny är 136 cm welsh ganska kraftig, kan jag fortsätta rida/tävla honom?
 
Sv: förstor?

det tror jag garanterat! Om jag ändå var lika liten som du...
Rider en welsh på 130 å e själv 166-167... :crazy:
 
Sv: förstor?

nej du är snarare alldeles för liten...inte för hästen men du väger på tok för lite för din längd. vore ja du (om de nu inte finns något medicinskt skäl för det, att du tex har för bra matsmältning) så skulle jag nog vara mer orolig för din hälsa än för hästens i det här fallet, men för att svara på frågan så nej det är ingen fara även om du är på gränsen på längden men de är ju mer ett "skönhetsfel" o du märker ju om de börjar bli vingligt...då är du nog lite för lång...
 
Sv: förstor?

Stor?? Du verkar ju vara liten. Grannen hade en Welsh på 128 cm förut och hon (mamman) red ponnyn varannan vecka utan några som helst problem. (60 kg) Tävla på du.
 
Sv: förstor?

hon väger väl inte överdrivet lite men lite väger hon men inte skadligt lite... :p

jag e 1 dm längre än henne o väger ca 5 kg mer och jag mår bra :D
 
Sv: förstor?

Klart du kan rida den.
Känner du dig för stor för den?
 
Sv: förstor?

bmi: 15.1
normalt: 19-24 (ungefär)
räknas som "anorexia bmi": 17.5

(och det är klart det kan finnas många orskaer, menmen)
 
Sv: förstor?

jag har hög ämnesomsättning lr va det heter :smirk:
 
Sv: förstor?

Du är inte förstor, du kan allt rida honom länge till.
 
Sv: förstor?

jag är 165 cm lång o rider en häst som e ca 137 cm. så självklart kan du fortsätta rida din häst!
 
Sv: förstor?

nä.. men har bara hört av kompisar att jag börjar bli förstor :/
 
Sv: förstor?

hur mkt jag än äter så går jag inte upp i vikt.
men min ponny är ganska tjock så jag ser ju inte lång ut men har läst att man ska vara si och så lång för att rida den ponny n o.s.v.
 
Sv: förstor?

jag ha ritne anorexia, absolut inte
jag är smal men itne sjukt smal
 
Sv: förstor?

Jag är 163 cm och rider en ponny på 138 cm. Min kompis är 165 och rider en ponny på 136 cm. Och ponnyerna mår då inte dåligt av att vi rider dom.

Tycker absolut inte att du är för stor!
 
Sv: förstor?

jag ha ritne anorexia, absolut inte
jag är smal men itne sjukt smal
min kompis är också väldigt smal o ändå äter hon mer än migXD så jag tror inte du behöver ha anorexi för det, MEN däremot kanske du bör gå till en läkare så det inte är ngt medicinskt "fel" men jag tror fortfarande inte att du är för stor...det som kan vara är att du kanske är för lång men det märker du ju själv om det känns vingligt och ostadigt osv...:)
 

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
316
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: Emro
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 907
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp