Förståelsen hemma !!

Sv: Förståelsen hemma !!

Min sambo gnällde nåt fruktansvärt på att jag va i stallet VARJE dag, ville jag skulle sitta i soffan o häcka som han (han hade absolut inga intressen själv förrutom att dricka öl...). Stog ut ett tag men tog tillslut mitt förnuft till fånga o är nu glad singel sedan ett tag!

Jag måste ha en väldigt förstående man. Han uppmuntrar mig på allt jag vill göra.
Han tycker bara det är kul om jag åker iväg och får göra roliga saker.
Sen kanske det iofs beror på att jag flyttade hit och lämnade familj och vänner i min hemstad. Så han tycker nog att jag avstod från mycket för få bo och leva med honom.
Så tvekar jag ibland, så säger han ofta att jag ska så klart åka mm. Han försöker också sätta sig in i mitt intresse, och han blir bara mer och mer intresserad av hund och hästeriet.
Ja han är så himla snäll och förstående min man :love:

Det var en MYCKET bra beskrivning på min man, och vår situation! :love: Enda gången det möjligtvis kan knorras lite, är månader när ekonomin är dålig och hästarna tvunget kostar extra mkt pengar. :angel:

Inga problem här....

Mannen jagar!!... (året runt dygnet runt känns det som ibland).. Det är både tidskrävande och dyrt det med...
Jag jagar också men inte fullt så mycket som mannen...

Vi har inga barn tillsammans utan har istället valt att ha tid för våra intressen.

Jag gifte mig med hopptränaren, så här hemma är det inget gnissel :D

Men i tidigare förhållanden har jag ofta gett upp rätt tidigt, när de inledningsvis tycker det är SÅ bra att man är självständig, har egna intressen etc, och trots att jag berättar att det faktiskt inte blir så mycket umgänge på vardagarna med heltidsjobb och häst, så blir majoriteten förvånade. "Jag trodde inte det tog SÅÅÅÅ himla mycket tid..." Nähä, du trodde bara jag gjorde mig intressant eller?!

Jag tror nyckelorden är förståelse och respekt. Kanske hitta någon med ett lika starkt brinnande och tidsslukande intresse. Eller helt enkelt leta rätt på en hästintresserad eller potentiellt hästintresserad karl.

Samtidigt förstår jag irritationen om det tar tid och pengar från övriga familjen, det ÄR en svår balansgång...

Jag gifte mig med hopptränaren, så här hemma är det inget gnissel :D

Men i tidigare förhållanden har jag ofta gett upp rätt tidigt, när de inledningsvis tycker det är SÅ bra att man är självständig, har egna intressen etc, och trots att jag berättar att det faktiskt inte blir så mycket umgänge på vardagarna med heltidsjobb och häst, så blir majoriteten förvånade. "Jag trodde inte det tog SÅÅÅÅ himla mycket tid..." Nähä, du trodde bara jag gjorde mig intressant eller?!

Jag tror nyckelorden är förståelse och respekt. Kanske hitta någon med ett lika starkt brinnande och tidsslukande intresse. Eller helt enkelt leta rätt på en hästintresserad eller potentiellt hästintresserad karl.

Samtidigt förstår jag irritationen om det tar tid och pengar från övriga familjen, det ÄR en svår balansgång...

Smart drag... så du menar jag ska gifta mig med en hopptränarska finns inte så gott om kvinnliga hopptränare:D här i min närhet ha ha!
Men du har rätt respekt o förståelse men ganska svårt i o med intresset kom lite senare i livet o då var den respektive inte beredd på detta o nu har detta blivit mitt liv... det är som en tränare sa "det är som ett gift" Balansgång har jag försökt men hela tiden återkommer det hackande på mina hästar.
Blir lite stum av avensjuka men samtidigt glad över att det är tydligen inte många som har detta problemet utan de har förstående partners. Men skillnaden är kanske det att jag är man !!!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 165
Senast: cirkus
·
Hästvård Först och främst; vi har kliniktid, inte förräns om 14 dagar tyvärr så jag ska ringa och höra om jag kan få en tidigare på annan klinik...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 098
Senast: Terja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng