Pancakes
Trådstartare
Men tänk så utvecklande att anta utmaningen och växa i dig själv!Jättebra att du åker.
Det är ju inte annorlunda att åka själv än att åka med andra, förutom att du inte har ett säkert kort vad gäller resesällskap. Men oavsett så funkar ju en flygplats precis likadant över hela världen, har du sett en har du sett alla typ. Du kommer dit, checkar in om du inte redan gjort det online, lämnar in bagaget, går igenom security checken och kollar på skrämen vilken gate ditt plan går ifrån. Är du nervös var hellre där i god tid och ha tid att gå lite i affärerna (du får ju handla taxfree när du åker till USA dessutom) än att stressa ihjäl dig innan. Själva flygresan är ju lika tråkig och seg oavsett om man har sällskap eller inte, men oftast är de som åker brevid rätt så intresserade av att prata om de åker själva också. Annars får du poppa en sömntablett och sova bort resan.
Innan så är det reseförsäkring (kolla sjukvård där också) som är viktigt. Har du kollat ditt pass så att det inte går ut snart?
Tänk på att inte packa för mycket, för du kommer vilja shoppa en del i USA.![]()
Jag är van tågpendlare och jag brukar försöka påminna mig själv om att flyga egentligen är ännu lättare, men kan ju liksom inte kliva på fel (ja jag har åkt åt fel håll med tåget några gånger
Passet gäller till sista juni nästa år så det borde väl vara lugnt? Åker augusti i år.
Jag räknar med att ha med mig mängder med nya roliga saker hem!