Första Musen

martha

Trådstartare
..som jag såg att Kisseungen tagit idag...6 månader och 5 dagar gammal....MEN.....det är ju så grymt att se...denna lilla söta musen som gjorde allt för sitt liv...t om stod på bakbenen och försökte göra sig stor..lilla vännen...martha som är blödig tog förstås och räddade den lilla från en säker död...och släppte ut den i skogen igen :) :)
Hoppas bara den inte dör av skräck... :(

Sv: Första Musen

Ja, jag me.....men jag VILL ju att katterna ska ta möss, men jag vill inte SE det...då är en Big Pack som det varit glass i en bra lösning...och en tidning att skjuta under, så är mössen räddade :D

Hindra naturens gång på det där viset :eek:. Du är väl för blödig... Då kan du ju lika gärna ha honom inne och låta honom "döda" pälsmöss ;) :D

martha skrev:
Ja, jag me.....men jag VILL ju att katterna ska ta möss, men jag vill inte SE det...då är en Big Pack som det varit glass i en bra lösning...och en tidning att skjuta under, så är mössen räddade :D

:rofl:
Du Får hoppas på att mössan visar sin tacksamhet till dig genom att stanna i skogen :idea:

El att skräckupplevelsen håller den borta?

vad vet jag :angel:

Gillar iaf inte heller när katterna tar möss. Spec INTE när jag glömde låsa buren till min mus!
:crazy:

Härligt att höra att det inte bara är jag som är såå himla blödig...Kan jag så räddar jag dom små stackars liven.
Katten kan äta kattmat........

Min komme roftast hit med sina byten och är dom inte redan döda så är dom oftast så pass sårade att jag låter katten ta hand om resten. Fia fick sig däremot en minnesbeta för nått år sen. Hörde att hon var i trappen, hon pratar alltid på ett speciellt sätt när hon har med sig nått. Så jag fröstod att hon hade ett byte. Öppnade dörren och utanför sitter en mycket konfunderad och aningens förnedrad katt. Öppnar lite till och ser en liten mus i hörnet som sitter på bakbenen och stirrar på katten. Fia tittade på mig och visade vad som var tokigt. När hon gick mot musen för att komma åt att slå till med tassen så anföll musen !! Den var aningens större än Fias tass, men så förbannat kaxig att jag för Fias egen säkerhet fick stänga in henne och jaga ut musen. Ingen lust att tejpa ihop en trasig kattnäsa.

Jag räddar också fåglar och möss om jag hinner, trots att jag vill att de ska ta råttor. Men katterna är ju så grymma!
Däremot ingriper jag inte när gamla stallkattan tar orm. Fast då leker hon inte med bytet utan klipper dem rakt över nacken och dödar dem omedelbart. Hon tar även harungar till sina egna ungar och när jag städade under skullstrappan efter sommaren låg det närmare 20 harsvansar där i en prydlig hög. Det gillar jag inte.

Vår "hemmakatt" startade sin karriär med daggmaskar som han bar in, senare blev det ödlor och så tillslut fåglar och möss. Han vill gärna ta in sina byten och visa dem...

Jarrah skrev:
Jag räddar också fåglar och möss om jag hinner, trots att jag vill att de ska ta råttor. Men katterna är ju så grymma!
Däremot ingriper jag inte när gamla stallkattan tar orm.

Tade it or leave it! Du får nog ta "det onda med det goda"! :banana: :devil:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 917
Senast: Johanna1988
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser... 22 23 24
Svar
471
· Visningar
16 573
Senast: LenaH
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 172
Senast: Milosari
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar... 2 3
Svar
53
· Visningar
12 766
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025