Första klubbtävlingen på 15 år!

sportyscorpion

Trådstartare
Jag har nu anmält mig till första klubbtävlingen på 15 år! (Har haft riduppehåll i 10 år). Gud va nervös jag är :) Jag har några frågor:

- vad gör man om man rider fel (dressyr), stannar man eller ska man börja om?

- Om det går riiiktigt dåligt och man till slut vill bryta, hur gör man då?

- vilka kläder ska man ha? Duger hel och ren?

Nåt annat tips? HUr får man hjälpen blank?

Sv: Första klubbtävlingen på 15 år!

1. rider man fel så visslar domaren och då stannar man och lyssnar på domaren som berättar vilken väg det är. Så har vi på våra klubbtävlingar iaf, vet inte hur det är i Sverige :)
2. Om du vill avbryta en tävling (dressyr) så rider du bara upp på medellinjen och halt/hälsning. I hoppningen saktar du bara av och höjjer handen, vilket betyder då att du utgår.
3. I klubbtävlingar är det väl hel och ren som gäller. Annars är det ju bra att ha vita ridbyxor eller ljusa och någon välsittande mörk tröja!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 151
Senast: lizzie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 974
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.