Första dagen efter avlivning

arlette001

Trådstartare
Undrar hur ni andra gör efter ni har kommit hem efter en avlivning av en mycket,mycket, mycket älskad hund.
Vår älskade boxer gick bort idag kl:15 vet inte vad jag ska ta mig till, :cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Sv: Första dagen efter avlivning

Jag beklagar :(. De första dagarna är jättejobbiga. Men beslutet är ju oftast oundvikligt. De kan vara gamla och trötta eller sjuka. I vilket fall så tycker jag det är en tröst att man har gett dem ett värdigt avslut. Att fast det gör ont så var det rätt. Jag tänkte mycket på det när jag tog bort min älskade vän (hunden på avataren) och jag tyckte det hjälpte lite.

Beklagar! Första dagen gråter jag bara, tog en vecka innan jag ens orkade jobba när min hund gick bort :'(

Första dagen brukar bestå av prat och gråt om vartannat. Man minns, pratar, gråter, saknar. Dagarna går och blir till veckor, som blir till månader och sen så har tiden gått.
Sist vi var tvungna att ta bort vår hund så hade vi ytterligare en hund kvar ändå, vilket gjorde att vi var tvungna att ta oss ut på promenader osv så vardagen fortsatte, även om en älskad familjemedlem saknades.

Vi har precis gått igenom samma sak här hemma och jag kan bara beskriva hur vi har gjort, det är ju väldigt individuellt hur man bearbetar sorg. Kan säga att hela familjen var i tårar av och till i ett par dygn, rödnästa, trötta och rödögda.

Nu har det gått snart en vecka och den där helt outhärdliga känslan har lagt sig, det kommer över en korta stunder men är mer hanterbart nu. Saknaden är lika stor men på något sätt har vi hunnit bearbeta det.

Nu har vi en hund till här hemma som kräver vår uppmärksamhet och som är oerhört mycket mer klängig på oss nu så vi sysselsätter oss mycket med honom.

Mitt råd är att låt tårarna komma ut, vila om du kan de första dagarna och försök sen hålla dig igång rent fysiskt efter det. Jag tror knoppen mår bättre om kroppen för röra på sig. Prata om er bortgångne hund, håll minnet levande för det kommer en dag då minnena bara ger glädje, inte sorg och saknad.

Beklagar din förlust!

Tackar er alla, har riktigt inte förståt än att hon är borta, men har i tankarna hela tiden att hon inte lider mer.
Hon hade dåliga höfter och pålågningar på både rygg och höfter nu har även hennes knä pajat, hon hade smärta även med smärtplåster på båda tassar samt smärtstillande tabletter. vet sa att det enda de kan erbjuda är mer smärtstillande men att hon aldrig blir riktigt bra igen. Då tyckte vi att vi har gjort vad vi har kunnat och bestämt att avsluta hennes lidande. KOMMER ALDRIG GLÖMMA HENNE EN SPECIELL HUND:cry::cry::cry:

Man gråter... Men glöm inte bort att äta, då känns allt ännu värre. Beklagar er sorg :(

Beklagar :( jag gick hem och la mig under täcket och grät och sov. Sedan gick jag till jobbet på natten och pratade av mig med mina arbetskamrater som också kände min hund.

Det är därför jag skriver här för träffar jag familj och andra som kände henne gråter de också, hon var väldigt känd i området, kände alla hundar (kompisarna) och hundägare, det är oerhört många som saknar henne, kan inte prata om henne än.

Samma dag som min tant fick somna in så satt jag hemma med en vän (som hade följt med till veterinären), drack te och pratade och grät, pratade och grät.

Dagen efter åkte jag på rallylydnadstävling och efter den, hem till en annan vän. Dagen därefter åkte jag på utställningsträning, gick promenad med vänner efteråt osv.

I ungefär en vecka höll jag på med tokmycket saker, sedan tog vi någon vilodag innan vi stack iväg på lure coursing-tävling...

Kort sagt såg jag till att hålla igång som en tok för att ha annat att fokusera på, och för att bevisa för mig själv att jag klarade mig utan min tant...

nu börjar tankarna komma om jag inte var för snabb med min beslut, jag vet
att det kan bara jag svara på, det är jag som känner henne bäst, men åndå

Ja dom tankarna om man gjorde rätt eller inte kommer alltid hos mig.
Men tilllåt dig var ledsen och att man får gråta mycket. Vi tog bort vår älskade Pudlan i slutet av Juli i år och vi saknar henne mycket. Det är otroligt tomt och ensamt när man inte har sitt djur kvar. Men tänk på alla roliga och goa saker nu gjort och goa stunder ni haft.
Kramar
pudlan

Mitt hjärta har varit borta ifrån mig i ungefär 4 mån å sorgen finns ständigt i mina baktankar. Vi har skaffat en ny hund, men de är individer å varje gång som jag hör en låt eller annat som påminner om Ozzy kommer klumpen i halsen och man sväljer hårt annars blir jag tårögd för att till slut gråta. Det brast ordentligt när en kär vän frågade; Gråter du fortfarande för honom? Nej-sa jag då. Hon sa; Jag ser att du sörjer än, men gråt inte å försök tänk att han e inte borta.. Han har bara gått i förväg å väntar på dig den dagen du lämnar in. Då ses ni igen.... AAh där kom tårarna igen. Sjukt jobbigt!

Kl
Man kommer inte över sorgen över en kär vän - men man lär sig till slut leva med den.

När jag tog bort min första hund satt jag i soffan och grät efter jag fått komma hem med tomt koppel. Jag satt i princip på samma ställe hela veckan efteråt (sista semesterveckan, hunden dog på söndagen den tredje semesterveckan, hade jag inte haft semester hade jag fått sjukskriva mej) tills jag var tvungen att jobba.
Jag vandrade mellan sängen och soffan och gick bara ut för att handla.

Andra hunden var inte lika chockartat, min första tik blev akut sjuk och led väldigt mycket tills hon fick somna in, den andra tiken hade jag några dagar på mej att säja hejdå innan så det var inte samma trauma för mej.
Efter hon dog åkte jag till min syster för jag ville inte vara ensam, men riktigt vad jag gjorde sen vet jag inte.

Jag har fortfarande inte kommit över någon av dom, särskilt inte min första älskade tik. Till viss del kommer jag aldrig glömma känslan när hon dog, den går att plocka fram om man vill (!) och då börjar tårarna trilla igen.
Jag har en ny hund nu, fast en annan ras, en labrador den här gången, jag kände att jag inte ville ha ännu en till av samma ras.
Ska tilläggas att jag inte älskar henne mindre bara för att jag minns de två första, alla djur har ju plats i ens hjärta.

Det är skitjobbigt att förlora sin hund, jag vet hur det känns och jag ger dig en stor styrkekram.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 169
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka