Första barnkläderna???

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kristin80

Hej!

Ska ha mitt första barn i mitten av augusti... När ska jag börja handla kläder o grejer? Är ju såååå sugen på att ge mig ut o shoppa men kanske är det för tidigt?

Vad tycker ni?

:bump:

Sv: Första barnkläderna???

Äh förtidigt kan det väl aldrig bli... ;) Det enda du kanske ska tänka på är att inte förköpa dig på små storlekar... De är underbart söta men "tyvärr" växer bebisar fort och man har knappt hunnit använda det man har köpt... Kolla även om du har någon du får låna av eller ärva, de första kläderna blir som sagt väldigt lite använda och därför i väldigt fint skick efter flera barn.

Inköp av större saker kan vara bra att sprida ut lite för det kan bli dyrt... Vagn tex vill de ju gärna att man ska beställa tidigt... Och dyrt är det... Funder igenom hur ni kommer att använda vagnen och om beg är en idé kanske.
Men köp inte allt för mycket innan bebis har kommit utan enbart sånt som ni måste ha, sen kan man fylla på efter hand eller önska av släktingar.

Det vi hade när elin kom var vagn, skötbord och en babykorg som vi hade ärvt. När vi kom hem från BB köpte vi badbalja och Babybjörn sele... Sen har vi handlar lite vart efter som...

*hihi* du är då inte tidigt ute... min kompis som inte ens är gravid (än) är helt färdig köpt på klädfronten! har tre låder i byrån fulla med söta bebiskläder! :bump:

Jag tycker man gör precis som man vill - vill du handla så gör det!!! Själv handlade jag ingenting i klädväg när jag var gravid, utan fick en massa ärvda kläder. Och så brukar man få en del i present när barnet väl har kommit.....

Sedan är det roligare att handla när barnet vuxit lite, för då går det att ha samma kläder mer än en vecka innan de är urvuxna :-)

Jag tycker du ska köpa kläder när du hittar något som du vill ha till din bebbe. Du kanske vet vad det blir o i så fall är det väl bara till att handla. Personligen tycker jag inte att det är så kul att få så mkt barnkläder att man "klarar" sig i sex månader som jag gjort, flickan har fått så mkt att jag nog inte handlat 5 plagg till henne själv på 9 mån. Nu kanske du inte kan handla så mkt eftersom det går mot sommar o du behöver mer höst o vinterkläder. Köp en fleece overall o långarmade bodys om du hittar, det är mitt tips. O mössa!! Vantar med. Det finns kanske en del på rea.
Lycka till!

Tack för alla goda råd :banana:

men det är sååååå svårt att låta bli att handla.... Det enda tråkiga är att det bara finns rosa, blå eller gula kläder.... så min bebbe kommer nog se ut som en liten påskkyckling.... :D

Vagn blir en begagnad, vi bor ute på landet o går mycket i skogen så vi tänkte satsa på en bra bärsele istället...

Jag vill att bebben ska komma nu!!!! :bump:

Nu har jag shoppat liiite.... o jag kan inte låta bli att titta på kläderna flera ggr om dan.. hahha.... :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 398
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka