Första barnet.

Sv: Första barnet.

kl

Hoppar in i tråden då jag + på stickan i morse. Gahh jag är helt ställd, glad men ändå livrädd. Så nu får ni lugna ner mig lite här ;)
Är ungefär i vecka 6 så det är bara sambon som har fått veta det än men jag var ju tvungen att få berätta det för någon annan också!

Grattis till alla er andra som väntar erat första barn :)

Ja,som du kanske såg i starten av tråden var jag också halvt panikslagen! Nu har det lugnat ner sig,och jag lääääääängtar..... :love::D

Lycka till med allt,och framförallt GRATTIS! Det är den helt otrolig känsla att få se och känna den lille i magen! :love:

Grattis till plusset!
Jag var också helt ställd i början men som tur är har man ju ett tag på sig att vänja sig vid tanken :)

Fast jag känner i och för sig fortfarande att det är helt surrealistiskt att det är en bebis i magen och jag är i vecka 34 :D

ja nu är det bara två dagar kvar.. tror det börjar närma sig..
från att inte ha känt nått alls till att ha haft lite värk hela dagen idag, börjar som mensvärk, så ryggvärk till och från hela dagen, inget som gör ont, bara en svag värk som aldrig ger upp.. ena byts av det andra. just nu känner jag i ryggslutet mot höfterna.. ska bli spännande att se hur detta utvecklas, kanske han vill komma ut på beräknat datum? ^^

åh, grattis till dig :D
en spännande tid framför dig ^^

du har precis börjat och jag är precis på slutet :D

ja nu är det bara två dagar kvar.. tror det börjar närma sig..
från att inte ha känt nått alls till att ha haft lite värk hela dagen idag, börjar som mensvärk, så ryggvärk till och från hela dagen, inget som gör ont, bara en svag värk som aldrig ger upp.. ena byts av det andra. just nu känner jag i ryggslutet mot höfterna.. ska bli spännande att se hur detta utvecklas, kanske han vill komma ut på beräknat datum? ^^

Så härligt att din baby kommer närsomhelst.
Jag vill också vara färdigbakad, är trött på att vara gravid nu och är bara lite mer än halvvägs (23+1).

Från att ha haft en hyfsat enkel graviditet, utan illamående och annat, trots min diabetes, har jag nu fått jävla foglossning och kan knappt gå, vågar än mindre rida hästen och då tror jag att de är ganska lindriga ändå. Imorrn kommer mitt bäckenband jag har beställt och det kommer förhoppningsvis underlätta.
Eftersom jag är sjukskriven (och kommer att vara resten av året) så kommer jag iaf kunna vila ordentligt, men det är liksom långtråkigt nog att bara gå hemma, som jag gjort sen maj, och nu inte få göra ngt annat än att ligga still kommer att bli olidligt. hoppas det släpper lite, ska till bm på tisdag, hon kan nog ge mig lite hjälp med det hela.

Jag hade problem med foglossning under en veckas tid, ibland kunde jag verkligen inte gå, men är glad för att det inte var långvarit, så jag hoppas att du inte får så stora problem med det. :)

Jag vet hur det känns. Fick också foglossning nu med sjukskrivning omedelbart. Läkarn tyckte jag var en dåre som arbetat de två sista veckorna. Nu har det blivit lite bättre, men det gör ju mycket när man slipper arbetstempot och alla lyft som det innebär.

de säger att man inte ska gå i trappor, men det har jag gjort under hela graviditeten flera gånger om dagen, men foglossningen blev inte värre för det, kanske man ska gå i trappor? ;)

de säger att man inte ska gå i trappor, men det har jag gjort under hela graviditeten flera gånger om dagen, men foglossningen blev inte värre för det, kanske man ska gå i trappor? ;)

Har inte hört något om att man inte ska gå i trappor, men jag har gjort det under hela graviditeten. Sovrummet ligger på andravåningen :)

jo, jag har läst.. står på flera ställen då man googlar om foglossning :p

annars har jag läst fel och det kanske står attt man ska haha :rofl:

vi har ju 6 trappor upp till 3e våningen, så man får sin del av motion varje dag^^

googlade lite snabbt, kanske inte står att man ska undvika utan att besvären kan bli värre om man går i trappor, då kan man gå som ett barn för att underlätta.

När du skrev som ett barn så tänkte jag på litet barn och fick en bild framför mig hur jag kryper upp för trappan :D

Har inte hört något om att man inte ska gå i trappor, men jag har gjort det under hela graviditeten. Sovrummet ligger på andravåningen :)

Att gå i trappor är en assymmetrisk rörelse, som snedbelastar bäckenet och frestar på just de muskler som är orsaken till smärtan när man har foglossning, så det ska man absolut undvika. Om man måste gå i trappor, ta ett steg i taget i ställ båda fötterna på ett trappsteg innan du går upp ett till, så minimerar du påfrestningen på bäckenet.

Själva foglossningen blir inte värre eller orsakas av att gå i trappor, men om man väl har foglossning så blir smärtorna värre ifall man gör många "dåliga" rörelser. Tänker man noga på hur man rör sig, gäller allt från hur man stiger upp ur sängen till har man lyfter eller går i trappor, så minimerar man påfrestningen på bäckenet, och därmed smärtorna. Foglossningen är som den är, det kan man inte göra mycket åt, men man kan göra ganska mycket för att se till att den inte gör så ont. Det finns ingen poäng alls i att härda sig genom att ändå göra sånt som gör ont, det ena det leder till är att man får ännu mer ont.

Att foglossningen kommer och går, blir bättre ibland och sämre ibland under graviditeten är helt normalt, och beror på att kroppen producerar olika mängd av det hormon som orsakar problemen under olika faser av graviditeten.

hehe :rofl:
det hade varit en syn, men det kanske skulle hjälpa ändå? de säger ju att man avbelastar med att stå på alla 4, vet ej om det skulle avlasta med att gå på alla 4, kanske, kanske inte :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 069
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 109
Senast: Amha
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 484
Senast: Destiny_D
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka