Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
1681672757874.png
 

Alltså jag får så ont i magen av det där! Tänk så många barn/unga/unga vuxna som är rädd att berätta för sina föräldrar! Och föräldrarna som säger upp kontakten med sina barn bara för att barnet är kär i någon med samma kön, är inte kär alls, är kär i flera, vill byta kön, känner att den inte är något kön alls osv. Herregud, man älskar väll och stöttar sina barn i ALLT!

Jag hoppas verkligen att detta kommer se bättre ut om några år/generationer. Att det är lika normalt att Kalle kommer hem med en Jens som en Stina. Att Patrik vill bli en Patricia, att Jenny vill benämnas John, att Katrin, Rikard och Christoffer lever ihop och är lyckliga över det.

Det enda jag vill för mitt barn är att han är lycklig, att han mår bra, och att han ska känna hela livet att han är den han vill vara. Det är allt. Om han kommer hem med en Lina eller en Markus kan inte bli mindre oviktigt. Eller om han vill bli benämnd en hon eller hen. Det ändrar väll ingenting för vad jag känner för mitt barn?

Tänk så många människor som avslutat sina liv just för att de inte kunnat/fått vara de som de egentligen är. Helt i onödan. Så jävla tragiskt! :cry:
 
Jag fick googla, det var ingen koppling jag hade koll på! Det är roligt hur vissa saker blir så förknippade med sina communitys. Som om jag säger att jag gillar tårta, vitlöksbröd och drakar tänker vissa bara jaha 🤷‍♀️. Men de som vet, det vet ;).
Visste inte heller! Fick också anledning att googla varför TERFs ofta använder dinosaurier, vilket jag liksom sett men aldrig tagit mig för att kolla upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 076
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp