Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade det varit ohälsosamt..tror inte jag du tagit stegen som du gjort. Vila i processen. Den är rätt för dig.. o sköter sig lite av sig själv, åt dig.

Skadad för övrigt av tråden.. är på Gekås.. o ser en plisserad kjol… visserligen svart men ändå. 😁
Haha, tanken slog mig här om dagen då jag såg en medelålders dam i plisserad färggrann kjol, "åh, är det Tranan?" Nu var jag ju i helt fel stad, så jag fattade ju att det så klart var någon annan, men tydligen har @Tranan s postar om kjolar gjort ett intryck på mig också :D
 
Senast ändrad:
En anhörig har ett barn som är obekväm i sitt biologiska kön så att säga och önskar byta. Barnets nuvarande psykolog har informerat min anhöriga om att det resulterar i mycket svår psykisk ohälsa om man bromsar upp detta och att det därför ska uppmuntras. Jag skulle kunna tänka mig att det är av den anledningen även din psykolog uppmuntrar det. Det betyder dock inte att du ska köra processen i en takt som för dig blir ohälsosam eller obekväm, även om du är klar med vilka steg du vill genomföra så småningom.
Fast gällande barn handlar nog mycket om att slippa gå igenom puberteten i fel kön, etc. så det är nog inte helt applicerbart på en vuxen individ, även om @Tranan säkert har en vettig psykolog så tror jag att skälen till råden är annorlunda. :)
 
Fast gällande barn handlar nog mycket om att slippa gå igenom puberteten i fel kön, etc. så det är nog inte helt applicerbart på en vuxen individ, även om @Tranan säkert har en vettig psykolog så tror jag att skälen till råden är annorlunda. :)
Det hade varit skönt att få slippa det, men nu är det som det är,
Jag litar på denna psykolog jag har nu. en av de få som jag känner som lyssnar.
 
Fast gällande barn handlar nog mycket om att slippa gå igenom puberteten i fel kön, etc. så det är nog inte helt applicerbart på en vuxen individ, även om @Tranan säkert har en vettig psykolog så tror jag att skälen till råden är annorlunda. :)
Det är väl inte längre tillåtet i Sverige, för personer under 18? Då man menar att det finns för lite evidens kring resultatet och att det närmast ses som experimentellt.
 
Det är väl inte längre tillåtet i Sverige, för personer under 18? Då man menar att det finns för lite evidens kring resultatet och att det närmast ses som experimentellt.
Nej, det där är ren populism. Det finns evidens, domen som det hänvisades till när sverige avbröt behandling av minderåriga är uppriven, men av politiska skäl står det fast här ändå.

Det finns massor av bra information om detta hos bla rfsl.
 
Nej, det där är ren populism. Det finns evidens, domen som det hänvisades till när sverige avbröt behandling av minderåriga är uppriven, men av politiska skäl står det fast här ändå.

Det finns massor av bra information om detta hos bla rfsl.
Det vidriga är att Sveriges reaktion på den upprivna domen nu används i amerikanska delstater som vill banna transvård som ett "neutralt" exempel... :yuck:
 
Det vidriga är att Sveriges reaktion på den upprivna domen nu används i amerikanska delstater som vill banna transvård som ett "neutralt" exempel... :yuck:
Ja. Precis som de ville ha det hela tiden. Bort med transpersoner, sen hbt, sen poc, sen kvinnors rättigheter.

Historielösheten är vidrig. De brände böckerna om trans det första de gjorde inför andra världskriget. Men det pratade vi aldrig om.
 
Ja. Precis som de ville ha det hela tiden. Bort med transpersoner, sen hbt, sen poc, sen kvinnors rättigheter.

Historielösheten är vidrig. De brände böckerna om trans det första de gjorde inför andra världskriget. Men det pratade vi aldrig om.
Det är vissa som motiverar att de är så få så det gör det ok att förtrycka dem. Men de slutar alldrig att förtrycka om de får förtrycka någon.
 
Ja. Precis som de ville ha det hela tiden. Bort med transpersoner, sen hbt, sen poc, sen kvinnors rättigheter.

Historielösheten är vidrig. De brände böckerna om trans det första de gjorde inför andra världskriget. Men det pratade vi aldrig om.
Japp. Och som vanligt heter det att man ska "skydda barnen", både från potentiella predatorer som tydligen alla är HBTQ för att få tillgång till yngre förmågor, om inte annat försöker man tydligen sexualisera barn om man talar om tex. könsidentitet med dem? Vidare så försöker man som sagt hävda att man vill skydda barnen från att stympas och kastreras (för man utför ju kirurgi på så många underåriga...). Och stopphormoner, tja. det hade väl kunnat ses som positivt att man vill stärka forskningsläget, men det är ju inte riktigt så enkelt (eller för den delen så illa som skeptiker vill ha det till). Sedan måste man fatta att det inte stannar där, vid att försöka få till dubbelblindade studier etc. utan när det väl fått gehör så har man naturligtvis gått vidare med att försöka banna vård även för vuxna transpersoner.... etc. etc.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp