Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
1680979113640.png
 
mår inget vidare,
allt känns svårt och jobbigt,
men det är så här med jämna mellanrum.
Jag haft det väldigt bra ett par dagar så kommer det en rekyl
sen känns det som jag håller på att bli sjuk.
Du kanske ska chilla och landa i hur långt du faktiskt kommit på väldigt kort tid?

Det känns ibland som du forcerar framåt i en väldigt rask takt, kanske för rask för att du ska hinna landa i ett steg, innan du är tre steg fram?

Något att fundera på iaf.
 
Du kanske ska chilla och landa i hur långt du faktiskt kommit på väldigt kort tid?

Det känns ibland som du forcerar framåt i en väldigt rask takt, kanske för rask för att du ska hinna landa i ett steg, innan du är tre steg fram?

Något att fundera på iaf.
Ja det har du rätt i.
jag har pratat med min psykolog om detta men hon håller inte med om det utan snarare uppmuntrar det.
Som hon menar att jag tar inga steg jag inte vill göra. men nu känns det verkligen som jag behöver vila.
 
Som hon menar att jag tar inga steg jag inte vill göra. men nu känns det verkligen som jag behöver vila.

Hur mycket man än vill så måste man nog också ge sig själv tid att landa och smälta vad som händer, vad man åstadkommit.
Inte i lyckan av frihetsruset bara öka och öka farten, tills den spinner utom kontroll för hur mycket ens sinnen och hjärna kan sortera och hantera på ett sunt sätt.
 
Ja det har du rätt i.
jag har pratat med min psykolog om detta men hon håller inte med om det utan snarare uppmuntrar det.
Som hon menar att jag tar inga steg jag inte vill göra. men nu känns det verkligen som jag behöver vila.
En anhörig har ett barn som är obekväm i sitt biologiska kön så att säga och önskar byta. Barnets nuvarande psykolog har informerat min anhöriga om att det resulterar i mycket svår psykisk ohälsa om man bromsar upp detta och att det därför ska uppmuntras. Jag skulle kunna tänka mig att det är av den anledningen även din psykolog uppmuntrar det. Det betyder dock inte att du ska köra processen i en takt som för dig blir ohälsosam eller obekväm, även om du är klar med vilka steg du vill genomföra så småningom.
 
En anhörig har ett barn som är obekväm i sitt biologiska kön så att säga och önskar byta. Barnets nuvarande psykolog har informerat min anhöriga om att det resulterar i mycket svår psykisk ohälsa om man bromsar upp detta och att det därför ska uppmuntras. Jag skulle kunna tänka mig att det är av den anledningen även din psykolog uppmuntrar det. Det betyder dock inte att du ska köra processen i en takt som för dig blir ohälsosam eller obekväm, även om du är klar med vilka steg du vill genomföra så småningom.
Det har du nog rätt i.
Tror inte att det har varit ohälsosamt i något av stegen jag har tagit.
personligen är jag klar över vilka steg jag vill ta, och mycket av det är hinder som vårdens väntetider ger.
Men som sagt lite reflection och tanke skadar inte heller.
 
Det har du nog rätt i.
Tror inte att det har varit ohälsosamt i något av stegen jag har tagit.
personligen är jag klar över vilka steg jag vill ta, och mycket av det är hinder som vårdens väntetider ger.
Men som sagt lite reflection och tanke skadar inte heller.
Hade det varit ohälsosamt..tror inte jag du tagit stegen som du gjort. Vila i processen. Den är rätt för dig.. o sköter sig lite av sig själv, åt dig.

Skadad för övrigt av tråden.. är på Gekås.. o ser en plisserad kjol… visserligen svart men ändå. 😁
 
Hade det varit ohälsosamt..tror inte jag du tagit stegen som du gjort. Vila i processen. Den är rätt för dig.. o sköter sig lite av sig själv, åt dig.

Skadad för övrigt av tråden.. är på Gekås.. o ser en plisserad kjol… visserligen svart men ändå. 😁
Köp den!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp