Exakt så!! Spot on.
Jag har nu tittat på del 2 av "Att bli Lee" och sitter och fulgråter. För det är precis den frågeställningen som berör mig på alla sätt. Varför kan man bara inte få vara den man "är"? Utan att någon ska ifrågasätta det öht?!!
Lite halvt OT. Men i Lee´s fall som inte vill op bort snopp eftersom h*n känner att det är en kvinna h*n vill vara med rent sexuellt. Är det då könsdysfori eller är det kroppsdysmorfobi? Jag känner att gränsen är för mig suddig.
Jag landar ofta i att tänka; Att kunna klä sig i vilka kläder man vill, Att välja frisyr, Att välja om man vill sminka sig eller ej - har det ens med manligt eller kvinligt att göra?
Förlåt
@Tranan att jag gör dessa utlägg i din tråd, om du misstycker så kan jag be admin göra en egen tråd?
Jag är ju en otrolig kvinnlig kvinna på utsidan och en otroligt manlig man på insidan, om man ska gå efter samhällets normer. Läser jag på UMO´s sida så betyder det är jag är queer. Då kommer min nästa tanke; Måste man dela in människor i fack? Varför måste man det? Ungefär som att den musik jag lyssnar på = då ÄR jag xxx (hårdrockare, popnisse, raggare, folklore mm - välj själv). DET är verkligen något som jag hatar!! Sorry igen för utlägg, men jag behövde få lufta lite