Förslag På Bästa Filmerna...

...där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.

Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.

Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:

Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key

The Ninth Gate

Om du vill ha en spännande skräck/mysterie serie där det twistas som :devil: så rekommenderar jag Harpers Island, där är ingenting vad man tror att det ska vara. Riktigt bra ända in i sista spelminuterna

De som känns lockande just nu (av de jag hunnit kolla upp) verkar min lista vara väldigt kort. Måste nog försöka hinna kolla upp fler. :D

Memento
Shutter Island

Du får inte glömma två gamla godingar som The Others med Nicole Kidman och Det sjätte sinnet med Bruce Willis om du inte redan sett dem ;)

...där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.

Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.

Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:

Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key

Om du vill ha lite mindfucks i serieform rekommenderar jag Westworld och Sense8. Man får en handling men fattar först ingenting, sen när man har börjat förstå lite är det rena rama plot twist-festivalen.

Liknande trådar

Kultur Som titeln säger söker jag böcker/filmer där det händer något oväntat i handlingen, där allt inte bara är förutsägbart. Jag bara älskar...
2
Svar
29
· Visningar
1 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix