Förslag På Bästa Filmerna...

Om du vill ha lite mindfucks i serieform rekommenderar jag Westworld och Sense8. Man får en handling men fattar först ingenting, sen när man har börjat förstå lite är det rena rama plot twist-festivalen.
Jag har inte riktigt tid med serier just nu, men kanske nått att ha med i tanken för framtiden. :)

The prestige och Shutter Island som redan nämnts och sen Hide and Seek kvalar nog in tycker jag :)
Inga skräckisar eller 'onda vinner' direkt men tja.. oförutsägbara.

Drew Peterson "untouchable", det är visserligen en verklighetsbaserad film och den sändes på åttan igår, men den är bra.

Inte läst hela tråden så ursäkta om upprepning:

the Departed (yes Leo är med men slutet var rejält oväntat i vart fall för mig)
Inception
sjätte sinnet
Fight club
the great Gatsby
Moulin Rouge
American History X
Big Fish
Gladiator
Braveheart

...där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.

Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.

Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:

Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key
Om du någon gång orkar dig igenom serier så känns det som Sons of Anarchy och The Wire har allt du efterfrågar.
Två mycket olika serier, där satt man och hade separationsångest mest hela tiden.
När man trodde något skulle ske, hände inget. När man var lugn och fin, bröt helvetet loss.
Mina favoritkaraktärer försvann på löpande band vill jag minnas. :crazy:

Intressant hur olika det är. :D

Fantastiskt bra filmer men som jag inte vill se igen (av olika anledningar):
Seven
Fight Club
Deliverens

De med oväntade slut som jag kan se om och om igen:
Det sjätte sinnet

De med oväntade slut som jag kan tänka mig se igen men som inte gav ett större intryck (och ändå är de ju här och jag tänker på dem ibland):
The others

Må-bra-filmer som i det stora hela är fantastiska, kanske inte så oväntade i slutet men i handlingen men med hemska saker i:
The green mile

Gone girl tänker jag inte titta på eftersom jag läste boken och den var både värdelös och så förutsägbar att jag bara ville komma till slutet och få det bekräftat.
Shutter Island.......inte riktigt min grej. Kändes krystad för att få till en mystisk film. Skådespeleriet var det inget fel på.

The great Gatsby var så jävla häftig början på, den kan jag fortfarande tänka på. När handlingen kom igång var den skittråkig.

Molin Rouge kollade jag inte ens klart på.

Finns säkert fler kategorier och filmer jag just nu inte tänkt på.

Liknande trådar

Kultur Som titeln säger söker jag böcker/filmer där det händer något oväntat i handlingen, där allt inte bara är förutsägbart. Jag bara älskar...
2
Svar
29
· Visningar
1 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar