Förslag På Bästa Filmerna...

Haha!

Missade f.ö. helt att du hade samma namn som filmen jag rekommenderade först, haha! Vet man inte att filmen finns ser mitt inlägg väldigt roligt ut!
Det såg jag. Trodde du hade gjort nån miss när du taggade mej. Men sen när jag läste vidare så fick jag inte ihop det. Åh då kom jag på filmen :idea:

Japp det är den med Leo. Den enda filmen som han har gjort bra förutom Gilbert Grape. Nä jag är inget stort fan av honom :p
NEVER LET ME GO är egentligen inget i min smak men jag kände ändå att den väckte lite nyfikenhet. Hur ska det gå?
Annars ska du börja följa game of thrones om du inte redan gör det. Totalt oförutsägbart.
Jo, jag har hört talas om GoT men tittar inte på det själv, fast fått det lite spoilat ändå även om jag ej sett eller läst. :p

Åh, Gilbert Grape, de va längesen jag såg den.

Jag lägger till några kanske rätt kända (klassiker?) men som inte är med på listan här än!

Fight Club
Memento
Pulp Fiction

Håller i övrigt att man ska se Shutter Island. Den är bra på alla sätt.
Ah, visste inte att Pulp Fiction kunde klassas in här med, har redan sett den. En riktig klassiker. :D

Kommer ihåg att jag blev så irriterad på slutet på den filmen just eftersom jag gillade att slutet i boken var så oförutsägbart men de hade ändrat helt i filmen... Men visst, det är ju fortfarande inget lyckligt slut direkt :p
Det där påminner mig om filmen Hannibal, jag har läst boken och måste erkänna att jag var lite irriterad att filmen fick ett bättre slut än vad boken hade. :rofl: :rofl: :rofl:

Vet att några är nämnda, men de tåls att nämnas igen. :D

Requiem for a Dream
Mulholland Drive
Shutter Island
Fight Club
Donnie Darko
The Usual Suspects
Pass it Forward
The Departed

All the Boys Love Mandy Lane
Tale of two sisters
The illusionist
the others
skenbart;)
Barnhemmet bara för att

Mest "skräckfilmer" men ändå

Vet att några är nämnda, men de tåls att nämnas igen. :D

Requiem for a Dream
Mulholland Drive
Shutter Island
Fight Club
Donnie Darko
The Usual Suspects
Pass it Forward
The Departed
Jag har för mig att jag sett The Departed och vet vad som hände i Fight Club även om jag inte sett den (fått den spoilad).

Känns som jag kommer för göra en lista av filmer att se. xD

Liknande trådar

Kultur Som titeln säger söker jag böcker/filmer där det händer något oväntat i handlingen, där allt inte bara är förutsägbart. Jag bara älskar...
2
Svar
29
· Visningar
1 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17