Förslag På Bästa Filmerna...

Japp det är den med Leo. Den enda filmen som han har gjort bra förutom Gilbert Grape. Nä jag är inget stort fan av honom :p
NEVER LET ME GO är egentligen inget i min smak men jag kände ändå att den väckte lite nyfikenhet. Hur ska det gå?
Annars ska du börja följa game of thrones om du inte redan gör det. Totalt oförutsägbart.

Jag tänkte också på GoT. Totalt oförutsägbart är bara förnamnet! Men läs böckerna istället. De är mycket bättre!

...där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.

Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.

Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:

Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key

Min första tanke är att om vi säger att de onda kommer vinna så kommer det ju definitivt vara lika förutsägbart :p

Men annars - två av de värsta skräckisarna som jag sett: Wolf Creek (ettan, vågar inte se tvåan) och Eden Lake.

Min första tanke är att om vi säger att de onda kommer vinna så kommer det ju definitivt vara lika förutsägbart :p

Men annars - två av de värsta skräckisarna som jag sett: Wolf Creek (ettan, vågar inte se tvåan) och Eden Lake.
Fast det behöver ju inte vara onda som vinner, jag har i alla fall tipsat om filmer som är lite oförutsägbara, dvs att det inte är självklart vad som kommer hända senare. :)

Fast det behöver ju inte vara onda som vinner, jag har i alla fall tipsat om filmer som är lite oförutsägbara, dvs att det inte är självklart vad som kommer hända senare. :)

Ja, jag utgick från TS rubrik/första mening bara :p Tyckte att den var lite roligt formulerad eftersom hen var less på förutsägbarhet :p

Kommer tänka på filmen jag såg igår - superman vs batman. Slutet fick mig faktiskt att nästan skratta rakt ut - man förväntar sig något ska ske, allt byggs upp inför det med alla klassiska tecken ... Men så händer det inte :rofl::rofl::rofl:
Det är också ett sätt att vara oförutsägbar :D

Tänker också tales of two sisters, men originalet då, inte amerikaniseringen., Förvirrande
Martyrs, fransk skräck. Slutar inte som man vill. Den är rätt rå och blodig.
Orphan
The Mist
The Road
Children of the corn
Goodnight mommy är en sån där allt inte är som man tror

Eden lake kan vara det värsta jag sett.
Mår illa bara jag tänker på den.
Många skräckfilmer ligger så långt från verkligheten men den kröp verkligen under skinnet på mig

Eden lake kan vara det värsta jag sett.
Mår illa bara jag tänker på den.
Många skräckfilmer ligger så långt från verkligheten men den kröp verkligen under skinnet på mig

Samma här :nailbiting: Kollade på den tillsammans med mitt ex och vi satt i soffan helt stumma efteråt. Wolf Creek är på samma tema, de är de enda två filmerna som jag i efterhand faktiskt ångrade att jag såg. Fy tusan.

Nej, tacka vet jag skräckfilmerna som ligger långt ifrån verkligheten :p Då kan man skrämma upp sig när man ser dom och hoppa till lite i soffan, och sen få släppa den när man stänger av TV:n :p

Om du vill ha lite mindfucks i serieform rekommenderar jag Westworld och Sense8. Man får en handling men fattar först ingenting, sen när man har börjat förstå lite är det rena rama plot twist-festivalen.

Åh Westworld :love: Det bästa som har sänts på länge tycker jag! Det känns som evigheter kvar till säsong två som kommer 2018... :meh:

...där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.

Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.

Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:

Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key
Nu har jag inte läst tråden ännu, men Life som kom nu i våras hade ett väldigt oväntat slut. Ingen feelgood-rulle precis.

Precis som @Hedinn skrev gillar jag när det är lite oförutsägbart. :up:

Liknande trådar

Kultur Som titeln säger söker jag böcker/filmer där det händer något oväntat i handlingen, där allt inte bara är förutsägbart. Jag bara älskar...
2
Svar
29
· Visningar
1 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar