Tale of two sisters är svinbra!!All the Boys Love Mandy Lane
Tale of two sisters
The illusionist
the others
skenbart
Barnhemmet bara för att
Mest "skräckfilmer" men ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tale of two sisters är svinbra!!All the Boys Love Mandy Lane
Tale of two sisters
The illusionist
the others
skenbart
Barnhemmet bara för att
Mest "skräckfilmer" men ändå
Japp det är den med Leo. Den enda filmen som han har gjort bra förutom Gilbert Grape. Nä jag är inget stort fan av honom
NEVER LET ME GO är egentligen inget i min smak men jag kände ändå att den väckte lite nyfikenhet. Hur ska det gå?
Annars ska du börja följa game of thrones om du inte redan gör det. Totalt oförutsägbart.
Ska göra det när jag är klar med TolkienJag tänkte också på GoT. Totalt oförutsägbart är bara förnamnet! Men läs böckerna istället. De är mycket bättre!
...där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.
Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.
Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:
Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key
Fast det behöver ju inte vara onda som vinner, jag har i alla fall tipsat om filmer som är lite oförutsägbara, dvs att det inte är självklart vad som kommer hända senare.Min första tanke är att om vi säger att de onda kommer vinna så kommer det ju definitivt vara lika förutsägbart
Men annars - två av de värsta skräckisarna som jag sett: Wolf Creek (ettan, vågar inte se tvåan) och Eden Lake.
Fast det behöver ju inte vara onda som vinner, jag har i alla fall tipsat om filmer som är lite oförutsägbara, dvs att det inte är självklart vad som kommer hända senare.
Min första tanke är att om vi säger att de onda kommer vinna så kommer det ju definitivt vara lika förutsägbart
Men annars - två av de värsta skräckisarna som jag sett: Wolf Creek (ettan, vågar inte se tvåan) och Eden Lake.
Eden lake kan vara det värsta jag sett.
Mår illa bara jag tänker på den.
Många skräckfilmer ligger så långt från verkligheten men den kröp verkligen under skinnet på mig
Om du vill ha lite mindfucks i serieform rekommenderar jag Westworld och Sense8. Man får en handling men fattar först ingenting, sen när man har börjat förstå lite är det rena rama plot twist-festivalen.
Nu har jag inte läst tråden ännu, men Life som kom nu i våras hade ett väldigt oväntat slut. Ingen feelgood-rulle precis....där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.
Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.
Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:
Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key
Sett den, den är såååååå bra.Vet inte riktigt om den kvalar in, men The Prestige kanske kan vara något.
Oh, låter spännande, gillar att se nya filmer också.Nu har jag inte läst tråden ännu, men Life som kom nu i våras hade ett väldigt oväntat slut. Ingen feelgood-rulle precis.
Precis som @Hedinn skrev gillar jag när det är lite oförutsägbart.Min första tanke är att om vi säger att de onda kommer vinna så kommer det ju definitivt vara lika förutsägbart
Fast det behöver ju inte vara onda som vinner, jag har i alla fall tipsat om filmer som är lite oförutsägbara, dvs att det inte är självklart vad som kommer hända senare.