Det är ju off topic, men jag tolkade det som att du inte riktigt tyckte några råd var något att ha - varken i den här eller i skotråden, och då förstår jag inte varför man ber om råd? Man kan ju inte älska alla tips men man kan ändå tycka det är trevligt att man får dem, och sedan ta till dig det man vill. Jag uppfattade det t ex fortfarande inte som om någon mer än du pratade om "stress och hets" i skotråden... Bra dock att ni hittade bra dojjor, och hoppas det löser sig med förskolan, oavsett hur du väljer att agera eller inte agera.Jag har skrivit flera gånger att byte är ett alternativ, men det är på sikt eftersom vi inte kan byta på studs. Prata med chefen, kräva handlingsplaner och helt enkelt gå på krav och konfrontation tror jag inte så mycket på, jag tror helt enkelt inte att det kommer hända särskilt mycket. Tror vi att det krävs så stora förändringar att det krävs handlingsplaner och chefsingrepp, så ska vi nog byta istället.
Saken är väl att det jag håller med om är det inte så mycket att skriva om, då skriver jag att "Det är absolut ett alternativ", men det är ju inte så mycket mer att säga om det. Det blir liksom inte så många ord. Däremot, när det är något som inte funkar, så vill jag ju förklara varför jag inte tror det är en bra idé. Då blir det fler ord. Det är flera inlägg som jag hållit med, och gillat, men det syns kanske inte på samma sätt som ett helt nytt inlägg.
När det gäller inneskorna så har det tack och lov inte blivit så att de blir så hetsade att de inte har tid att sätta på sig skor utan springer ut barfota i rena stressen om de har skor med häl, vilket en del varnade för. Lyckligtvis tycks åtminstone vår skola ha en idé om att barnen i lugn och ro kan byta från en aktivitet till en annan, vilket känns skönt. Vi köpte Scholl-tofflor, och det funkar bra. Inga barn har foppatofflor, vilket också rekommenderades men jag avstod från eftersom de sades vara hala, så jag är glad att vi inte köpte såna.
Hur det nu är så får man ju råd i många olika riktningar i en sån här tråd, likadant som med inneskorna. Några tycker foppatofflor t ex är det enda rätta, andra skulle aldrig köpa det till sina barn. Så hur man än gör så kommer ju några skribenter bli missnöjda för att man inte höll med dem och gjorde som de sa.
Förskolechefen ska dock hållas för pedagogiskt ansvarig och bör inte ses som bara administratör.
Lycka till!
Senast ändrad: