Sv: Förskola VIKTIGARE ÄN MAMMA?
Fast när man jobbar med autister/Aspergare så handlar det mkt om arbete på tu man hand. Man börjar liksom där innan man kan gå in i gruppen. Tyvärr är det kanske inte så (det brukar inte vara så) att resursen har ngn specialpedagogisk utbildning - då blir det ju som det blir....
Jag hoppas iaf att det löser sig med förskolan, utredningen och alltihopa!
Är resursen med så sitter han bara med henne dessutom så var den sociala träningen tog vägen vet jag inte.
Det var läkaren som föreslog Asperger alt Autism. Dock känns det mer som han lutar åt Aspergers än Autism, men det är bara vad jag TROR.
Läkaren ställde en massa frågor ang Autism och säkert 95% stämde inte, tex att han skulle vara noga med kläder och att bara en speciell sort fungerade, att han inte kunde ha vad som helst på sig, tyckte kläder skavde, fantasi osv.
Fast när man jobbar med autister/Aspergare så handlar det mkt om arbete på tu man hand. Man börjar liksom där innan man kan gå in i gruppen. Tyvärr är det kanske inte så (det brukar inte vara så) att resursen har ngn specialpedagogisk utbildning - då blir det ju som det blir....
Jag hoppas iaf att det löser sig med förskolan, utredningen och alltihopa!