Försäkringsfråga

Lavinia

Trådstartare
Hej!

har fått mitt nya försäkringsbrev nu...
Pålle kommer kosta lite över 5000 att försäkra.. Om jag vill ha en försäkring som ersätter akupunktur kommer hon kosta drygt 6500. Nu börjar jag undra vad kostar andra försäkringar och vad ersätter dom?
Jag vill ju ha akupunkturersättning, eftersom jag vet att det har hjälpt mot hennes tidigare låsningar i ryggen och jag vill att vet. gör det för han kan ju även behandla annat som dyker upp längs vägen.. Om jag skulle vilja byta försäkringsbolag, får jag reservation för det hon är behandlad för innan (dvs låsningen i ryggen)?
Lite nyfiken blir jag också när in pålla är en "lågkostnadsras", vad kostar då de dyra raserna??

Mvh/ Lavinia, som inte är så insatt i försäkringar utan glatt betalat hittills, men tycker att en ökning från 2200 till över 5000 för samma, (nej förresten en sämre försäkring) på 4 år är lite väl hutlöst

Sv: Försäkringsfråga

Vad har du för bolag och hur mycket är din häst försäkrad för? Jag valde att inte byta bolag när vi köpte våra hästar just för att slippa reservationer och sådant.

Hej!
Hon e försäkrad för 35000 i if och jag har just kollat, jag får reservation på ryggen hos övriga företag så jag får väl hålla mej kvar där fast jag tycker att det är hutlöst mycket pengar för att få en bra vetrinärbehandling som jag vet funkar.

Blä för att göra sej av med så mycket pengar på nåt man kanske inte måste använda igen..
Jag kollade förresten vad hon kulle kosta hos andra bolag och hos ett var det 2300.?? Samma typ av försäkring fast den täcker även akupunktur. Nästa häst kommer inte hamna hos nuvarande bolag iaf, tom vet. tycker dom är dyrast o han kör med direktreglering så han borde ju veta... / lavinia som just nu ligger mycket back..

Du vill inte veta vad de dyra raserna kostar ;)

Skämt åsido, vad har du för bolag egentligen? Jag har akupunktur utförd av veterinär med i båda försäkringarna (hästarna i olika bolag) och utan att det blir dyrare, och för den delen utan att kunna 'ta bort' det och få det billigare om man så skulle vilja. Det ligger där som 'standard' helt enkelt.) I ena bolaget ersätts det övht om vet gör det, i det andra bara i smärtstillande syfte, utfört av vet

som sagt.. if ersätter bara akupunktur(av vet.) i sin dyraste försäkring och den kostar 1200 mer om året../ Lavinia

hej!
Fler frågor, kan man ha hästen livförsäkrad i ett bolag och vet vård i ett annat??/ Lavinia igen

följdfråga...
Vilket bolag är det du har, där det inte kostar ngt extra?
går det få ersättning för akupunktur?? Hade ingen aning... Men bara av veterinär då eller? Skulle ju vara jättebra, förutom att det lär ju knappast finnas någon veterinär häruppe som utför detta.. inte vad jag vet iaf.. Är det vanligt att veterinärer använder sig av akupunktur, har ärligt talat aldrig hört talas om någon som gör det...
:confused:

Patsy var försäkrad i Folksam, liv 45.000 A1(fast nu fick jag ju inte det...) kostade 3700kr/år och då ingick akupunkturen som LK ger. Dubbel vetvård = inget tak.

(Lilja kostar 99kr/mån :) iofs bara 15' A1 men ändå).

bapro skrev:
följdfråga...
Vilket bolag är det du har, där det inte kostar ngt extra?
går det få ersättning för akupunktur?? Hade ingen aning... Men bara av veterinär då eller? Skulle ju vara jättebra, förutom att det lär ju knappast finnas någon veterinär häruppe som utför detta.. inte vad jag vet iaf.. Är det vanligt att veterinärer använder sig av akupunktur, har ärligt talat aldrig hört talas om någon som gör det...
:confused:

Sveland och Agria, båda ersätter akupunktur utförd av veterinär i sina 'grundveterinärvård' (Maximal respektive, ja vad kan Sveland tänkas kalla den, men motsvarande vetvården i en A1:a).

Agria ersätter det dock bara i smärtlindrande syfte.

Och ang hur många veterinärer som är utbildade akupunktörer, där slog du huvudet på den lilla spiken. NU vet jag inte, men de är INTE många. Förr fanns det två - bägge i Stockholmsområdet. En finns på ATG Täby, den andra är privatpraktiserande i Stockholmsområdet (hur mkt av det vet jag inte men när jag bodde där iaf hela södra delen och områdena söder om såsom Södertälje etc).

Så, det är tyvärr ganska få personer som har 'nytta' av det där (även om det finns fler akupunkturutbildade veterinärer idag så är de inte direkt vanliga)

Alldeles oavsett är det trevligt att försäkringarna börjat ersätta det, och att veterinärer (om än få) börjat utbilda sig inom det.

Hrm... det var nästan det jag förstod... för att de ska ersätta en sådan sak så lär det ju knappast vara något som finns möjlighet att få på varje klinik direkt.. Fast det är ju ett bra intiativ att de har börjat ersätta litegrann av "alternativvården" (om man nu kan kalla det det...)
Håller med om att det vore väldigt trevligt om fler veterinärer utbildar sig... :D
MVH

Vill bara påpeka att If ersätter akupunktur, massage, fysiterapi
och laser i samband med skada.

Man måste ringa innan för att få klartecken att behandlaren är godkänd.

De har fast självrisk umera därför är premien höjd har jag fått höra.

/F

Hej!

Akupunktur ersätts endast i Veterinärextra. Det står tom i villkoren att de övriga två veterinärförsäkringarna INTE ersätter akupunktur. Tidigare har vanlig veterinärvård ersatt, men enligt nya villkoren inte längre. Stog mycket klart och tydligt, eller har de skrivit fel på flera ställen?
/ Lavinia som tidigare behandlat med akupunktur med stora problem från försäkringsbolaget som varje gång sagt "ersätter vi detta??"

Uppdatering

Hej!

Nu har jag bestämt mej för att ta den dyrare vet.försäkringen och vi pratade med försäkringsbolaget igen...
Förra veckan hette det att dom skulle skicka ut ett inbetalningskort och vi skulle betala det istället för det vi redan fått. Vad vi fick var en djurägarförsäkran, så när jag ringde idag igen fick jag veta att "jo men jag får en reservation på ryggen eftersom hon varit behandlad i den..."

Hallå, jag måste ju höja till dyraste försäkringen för att få den akupunktur som har funkat hittills (och som jag har fått ersättning för 2 ggr) eftersom den inte finns kvar i den gamla färsäkringen, och då får jag det iallafall inte eftersom jag får en reservation på ryggen..
Jag blir så jävla trött på detta!!!!

Men jag tror iallafall att jag var ganska trevlig mot den stackars tjejen på kundtjänst. Försökte verkligen att inte lägga skulden på henne, för hon försökte bara hjälpa till, men jag blir verkligen galen på detta! Får jag ändå en reservation på ryggen kan jag ju lika gärna byta försäkringsbolag direkt och ta ut en ET om hon blir halt igen...

Skulle nog bli billigare i längden..

/ lavinia, som bara måste skriva av sej lite....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag var så sjukt nöjd med mitt försäkringsbolag, jag tror till och med att jag prisade dom i nån tråd här på buke för någon vecka sedan...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 681
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 102
Senast: Lickety
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att ta en häst för ägaren kan absolut inte ha den kvar och hon vill inte sälja till nån annan. Jag skulle köpa...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 970
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 377
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II