Försäkringsfråga?!

F

Fladde

Om hästen blir utömd efter ca 6-7 besök på klinik med olika behandlingar.

Får man ut hella summan a beloppet den är föräkrad för?

Sv: Försäkringsfråga?!

Ja du får ut hela livbeloppet, men bara under förutsättning att försäkringsbolaget godkänner utdömningen.

Ja, du får ut försäkringsbeloppet som Lobelia säger.
Försäkringspremien får man ändå betala fram till förfallodagen. Om du har betalt den på helår så får du alltså inte tillbaka den. Om du betalar månadsvis så drar dom av det resterande den skulle kostat fram till förfallodagen.

Försäkringsbolaget måste också anse att avlivning är bästa lösningen.

Försäkringsbolagen har egna veterinärer som bedömer de grunderna som din veterinär dömt ut hästen på. Teoretiskt så kan de anse att hästen ska behandlas igen, eller att den ska låtas vila en längre period för att se om den blir bättre. Sällan man hör att de gör det i o f s...

Fladde skrev:
Vad menas att dom måste godkäna? :confused:
Du får ett intyg av veterinären (i princip en kopia på journalen och några rader om hästens framtidsutsikter) som du tillsammans med en livskadeanmälan ska skicka till försäkringsbolaget. Efter några dagar kommer ett besked. Där står det att hästen bör avlivas så snart som möjligt, så var beredd på det om du måste göra det... Jag hoppas att du slipper... Jag ska göra det imorgon kl 14... :cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mia_R
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka