Försäkringsbolag

Luchador

Trådstartare
Vilket försäkringsbolag har ni?
Hur har dom behandlat er när ni behövt deras hjälp?

Själv har jag haft Agria, har nu IF och tänker byta tillbaka då jag inte är nöjd.

Vad har ni för erfarenheter?:crazy:

Sv: Försäkringsbolag

Jag har en häst i Folksam och en i If.

Jag är inte nöjd med Folksam längre, utan den andra hästen går över till If så fort jag kan byta.

Agria; Aldrig mer, har inte några bra erfarenheter alls.
Folksam; Detsamma, var nöjd först, men nu...nej tack.

Har Agria och är supernöjd än så länge. De är trevliga när man har frågor och har hittills täckt allt. INga strul. *peppar peppar*

IF hade vi en häst i förut... ingen höjdare.

Förra hästen var försäkrad hos Sveland = inga problem, tvärtom.
Foderhästen var försäkrad i Agria = inga problem, tvärtom
Nuvarande häst 3 månader gammal = Folksam...
Nuvarande häst 3 år gammal = Folksam...

Kan dock inte säga om Folksam är bra eller dåliga då jag inte behövt dom än...men kostnaderna än så länge är lägre än hos de andra bolagen.

Har haft Agria till mina sedan -93, och aldrig haft några problem!! Smidiga, snabba och lätta att ha o göra med. Har inte vågat byta till billigare bolag då jag är rädd att inte bli lika nöjd. (Har iofs jättebra kontakt med förs.ombudet, antar att det underlättar, men även HK är väldigt bra att ha o göra med)

Hej!

Jag har If och är jättenöjd, oavsett problemet betalar dom alltid och snabbt går det. Ibland på bara någon dag..

Hade agria på förstahästen men behövde aldrig använda den försäkringen, så jag kan inte uttala mej om dem.

/ Lavinia

Folksam har aldrig varit några problem för mig,fungerar mycket bra tycker jag men det hänger alltid ihop med vilken handläggare man får tyvärr,oavsett bolag.

Hade Agria till min förra häst som hade jättemånga olika skador - supernöjd!
Har nu If till min nya häst - ingen erfarenhet ännu :banana:

Har bara haft folksam och Agria genom åren. En reglering genom Agria, funkade super. Höjt försäkringsbelopp och "dealat" om diverse och så långt har det funkat kanon med Agria.

Har även "säker gård" genom LF/Agria/LRF.

jag har sveland. men jag har ej behövt använda försäkringen än och kanske förhoppningsvis aldrig!!:angel::D

Jag har alla mina djur (1 häst, 1 hund, 2 katter) försäkrade hos Folksam å e mycke nöjd me dom! Har inte behövt använda dom till hästen, men när jag skulle hämta vovven från Blå Stjärnan i GBG efter att ha åkt in med honom akut en sönda å sedan hämtat honom dagen efter. När jag kom så hade Folksam redan betalt in! :banana: Samma gällde den ena katten som låg inne i 3 dagar + operation för struvit! Så Folksam har jag bara bra erfarenheter av! :D

Jag har Agria och har alltid haft det. Har aldrig varit några problem. När vi hade tagit bort gammeltanten så fick vi faktura på försäkringspremien efter någon månad. Vi trodde inte att hon hade någon försäkring längre eftersom hon var så gammal så vi hade inte sagt upp den. När vi ringde och sa att vi hade tagit bort hästen sa dom att då skulle vi ju ha ut livbeloppet! Bara att tacka och ta emot även om det inte var någon jättesumma så var det ju en possitiv överraskning då vi inte ens trodde att hon var försäkrad längre!

Har Sveland. Fick akutavliva min häst efter ett benbrott. De var suveräna! Jag skickade in intyg och de löste allt snabbt och smidigt. Dessutom hade de lägst premie för min häst (5 årig arab) när jag ringde runt och kollade.

Har hästen och katterna i agria och det har aldrig varit något problem. Alltid hjälpsamma och snabba i utbetalningar både för höst och katt:bow::bow:

Jag har en häst i Sveland och två i Agria. Jag föredrar Sveland pga premieskillnaden men vågar inte byta då de två andra varit försäkrade sedan föl i Agria.
Jag hade en unghäst som fick avlivas pga osteochondros och det var inga problem med Sveland. Jag hade dessutom ganska nyligen (ett par månader innan) höjt försäkringen på hästen och även höjningen ersattes.

Verkar som alla är nöjda med agria och folksam av vad jag kunnat läsa. IF är väl det bolag som flest är missnöjda med. Sveland har oxå fått bra omdömmen, trots att de är ganska dyra.

Själv föredrar jag att gå tillbaka till agria eftersom jag har ett mkt trevligt o bra ombud där. Som folk tidigare sagt, inga problem med höjningar,regleringar, frågor etc. Inte heller då tidigare hästar varit skadade mm...

Att agria är dyrare är en smäll man får ta. Hellre de och ett bra bemötande.! :love:

Har haft mina hästar försäkrade i Agria i många år. Aldrig varit några problem. År 2000 gick jag igenom villkoren från alla bolag som försäkrade hästar o Agria var bäst tyckte jag. Nu har vi inga försäkringar på hästarna då vi anser att premierna är för höga.

bi har folksam till båda. En hästen har precis haft en skada och det var första gången vi behövde andvända försäkringen. och vad jag vet så funkade det bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 127
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar