Försäkringsbolag

Sv: Försäkringsbolag

Hade IF på förra hästen och tyckte det fungerade bra.
Fick man bara tag på rätt personer så var dom både trevliga och hjälpsamma. Snabba att reglera. När jag fick ge upp och ta bort hästen var det heller inga problem. Skickade in alla papper och bara ett par dagar senare fick jag pengarna. De ringde tom och meddelade att allt var klart och önskade mig välkommen åter med nästa häst.
Köpte en ny häst som var försäkrad i Agria vilket jag behöll. Nu visade det sig vara fel på den hästen så den återlämnades och jag har inte hittat någon ny än.
När jag gör det kommer jag att behålla det bolag den står i oavsett vilket det är.
Tycker man hör så mycket krongel med dom som byter så jag törs helt enklelt inte.

Jag hade Agria. Inga som helst problem vid klinikbesöken och senare utdömningen och avlivningen. Var till och med förvånad att de ersatte sprutan då det ju är dyrare än att bulta.

Lånar knapp

Har ni både sjuk och livdelen. I så fall hur stor del av hästens värde har ni i livdelen?
Det är ju den som är dyrast så jag funderar på att skriva ner livbeloppet lite.
Sjukdelen är ju det viktigaste.

Har både Folksam och Agria, upplever Folksam som snabbare och smidigare vid skador MEN det finns bra handläggare där och så finns det dåliga... Har vid några tillfällen kontaktat avd chef och talat om hur en del handläggare burit sig åt och det har därefter funkat betydligt bättre.

Ibland kan det vara värt att gå förbi handläggaren och ett snäpp högre upp om det strular, oavsett bolag.

If, mycket nöjd ! Förra året drabbades vi tyvärr av en så tråkig diagnos som akut atros i ett framknä, kom som en chock då hästen aldrig varit halt. Åkte till kliniken i tron om vila medecin etc. ja, ni vet, fick beskedet att det fanns inget att göra :cry:. Kliniken trodde att det skulle ta en vecka eller två för försäkringsbolaget att ta ställning till fallet. Vi kände att det var så känslomässigt svårt att gå och vänta på ett sådant beslut, ringde IF som var så förstående, de fixade allt på en eftermiddag, så trevliga och måna om att hjälpa till. Vi är så tacksamma :bow:Kände att vi fick kontroll över situationen och att beslutet låg hos oss, även om det var ett hemskt beslut att ta :(.

Agria har jag hört mycket dåligt om. Dyrt verkar det vara där också.

På min kuse har vi haft Folksam sen vi köpte honom -02. Är mkt nöjda änsålänge. Billigaste alternativet då, nu vet jag inte. Kanske värt att kolla upp det. :)

Jag ahr alla mina 6 försäkrade hos Agria idag, har aldrig haft några problem med dom varken när pållar har fått fång eller när min ena häst avled i tarmvred för drygt ett år sedan. Dock har jag tänkt byta till Sveland då det halverar mina försäkringskostnader samt att jag får 900kr lägre självrisk.

Verkar som alla är nöjda med agria och folksam av vad jag kunnat läsa. IF är väl det bolag som flest är missnöjda med. Sveland har oxå fått bra omdömmen, trots att de är ganska dyra.

När jag kollade på prisjämförelse (i Härsmagasinet?) var Sveland solklart billigast för min/mina kusar, skiljde många tusen. :crazy:
Vet inte ens vad jag betalar nu, kommer ta över försäkring i Oktober/november på nya hästen (endast liv) och har hittills haft en rackarns tur och inte åkt på några stora vet.kostnader trots oförsäkrade pållar :p

Har bara haft Agria och är nöjd, inget trassel trots skada på hästen utomlands, skickade bara in intygen från behandlande vet.

Jag har if på alla mina försäkringar, häst, två hundar, bil, mc och huset samt på oss själva.
Jag är väldigt nöjd, med allt, har behövt utnyttja försäkringarna några gånger, aldrig några som helst problem.

Det hade varit intressant om ni som är missnöjda med era bolag inte bara skrivit det, utan också varför ni är missnöjda, om det är premie, service eller vad?

Har Folksam till min lilla Tuva (snart sex månader), inga större erfarenheter än sålänge men hittills har jag bara blivit bra bemött! :bow:

Jag är nöjd Agriakund sedan 1985, aldrig haft några problem under åren. Alltid snabba och proffsiga. :bow::bow::bow:

knapplån.

agria på förra hästen som fick massa vetbesök i samband med operation av tumörer. inga problem alls. fick allt ersatt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
644
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 127
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar