försäkringsbolag

cloudie

Trådstartare
håller på att välja försäkringsbolag. vilket bolag har ni till era katter? är det något speciellt bolag ni skulle avråda ifrån, eller som ni har dåliga erfarenheter av?
 
Sv: försäkringsbolag

Jag har haft agria i alla år och aldrig haft något att klaga på. De har ersatt även lite tveksamma fall där jag varit beredd att få betala själv, och var när jag skaffade katt de enda som nyförsäkrade äldre katter. Numera är de det bolag som har högst ersättningsbelopp för äldre katter, och med tanke på att det är så utredningar och krämpor börjar dyka upp kommer jag stanna trots att premierna är allt annat än låga.
 
Sv: försäkringsbolag

jag räknade på deras hemsida vad det skulle kosta och det kommer ligga på runt 1400 per år utan livförsäkring. är inte det lite dyrt? vad betalar ni?
 
Sv: försäkringsbolag

De höjde väl dessutom beloppen för äldre katter för inte så längesedan. Isola passerade 6-årsgränsen, då beloppet sänktes, för rätt längesedan men häromsistens har jag för mig att jag fick ett brev där det stod att nivån nu var tillbaka där den var innan sänkningen. Premien är ju som du säger allt annat än låg, men det är ju inga stora pengar i vilket fall som.
 
Sv: försäkringsbolag

jag räknade på deras hemsida vad det skulle kosta och det kommer ligga på runt 1400 per år utan livförsäkring. är inte det lite dyrt? vad betalar ni?

1296 per år, eller 108 kr per månad. Lätt den autogirodragning som märks minst. :D

Då är det ingen livförsäkring (huskatt), 50 000 kr veterinärvård och så är det någon tusenlapp för medicin också.

Vad jag inte visste var att de hade självriskrabatt så första gången jag använde försäkringen på Isola betalade jag svindlande 300 kr i självrisk eftersom hon varit skadefri och frisk så länge.
 
Sv: försäkringsbolag

Jag vet inte vad jag betalar per katt eftersom jag har samlingsavtal på min uppfödning (och dessutom avelsförsäkring på flera av katterna). Det finns billigare försäkringsbolag, men det gäller att kolla villkoren noga för en försäkring som har undantag för massa vanliga sjukdomar har man inte mycket nytta av. Har du huskatt får du dessutom rabatt om den är id-märkt (vilket alla katter givetvis ska vara!).

Jag vet åtminstone ett annat bolag som inte hade ersatt den dyra men för katten mest skonsamma struma-behandlingen min katt fick. Den vändan sjukdom kostade 26.000:-

Beloppen för äldre katter hos agria är nu uppe på samma som de grundförsäkrades i, dvs det sänks inte alls. :)
 
Sv: försäkringsbolag

Har haft Agria till alla mina och är nöjd. Premierna steg rätt kraftigt nu i år, men jag har ju haft en gammal katt och tyckte det var värt det. Nu är min äldsta katt 1,5 år så jag får överväga...
 
Sv: försäkringsbolag

Jag har Agria på båda mina katter (5 månaders samt en 7-åring). Det har inte varit något problem, och utan livförsäkring, med 25000 i vet.vård kostar det ca 800/år/katt. Helt ok tycker jag. Då har jag 1400 i självrisk +15%.

Jag valde Agria i första hand eftersom jag har god erfarenhet av dem på hästsidan. Visst är premierna höga, men jag har aldrig haft problem med dem och min häst är en olyckskorp. Sen nu när jag undersökte villkoren hos andra bolag i och med att jag råkade få hem en tredje katt lite plötsligt, och sänkningen av ersättningstaket som sker vid 7 års ålder är jag inte intresserad av, då jag hoppas och räknar med att innekatter lever i 14-18 år. Att då betala premier under de (i vanliga fall) "friskare" åren för att sedan få ersättningstaket sänkt till 8-10 000 är inte intressant.
 
Sv: försäkringsbolag

Jag har Agria på hanen och Svealand på honan. De har olika fördelar vilket gör dem svåra att jämföra.

Kolla runt på de olika bolagen och jämför.
 
Sv: försäkringsbolag

*kl*

Jag har Agria men ingen katt-erfarenhet. De har varit toppen vad gäller hästen dock.

Skulle jag skaffa ny katt skulle jag överväga Folksam, för de har varit toppen vad gäller mig (olycksfallsförsäkring).
 
Sv: försäkringsbolag

Jag skyr Agria som pesten o vill inte betala en krona till dem
Har Folksam till alla djur o är supernöjd!
 
Sv: försäkringsbolag

Vi har Folksam till våra katter. Valde dem eftersom vi har alla försäkringar hos dem och därför blir det ju lite lättare samt att vi fick rabatt på kattförsäkringarna tack vare det.
Betalar 856 kr per katt och år, högsta veterinärvården och liknande.
 
Sv: försäkringsbolag

Har sveland till båda katterna. Har inte använt försäkringen mer än en gång bara och det var inga problem.
Lite missnöjd då premien hade höjts sist jag betade, men det är väl sådant man får räkna med när det gäller försäkringar.
Tycker även dom har knasigt tanke sett när det gäller kastration, men det är väl kanske inte det avgörande.
 
Sv: försäkringsbolag

jag har agria till katten, 25'000kr i ers.belopp/år, lägsta självriskerna, kostar ca 88kr i månaden.
har alltid funkat jättebra.
 
Sv: försäkringsbolag

vacker liv i en trad. Da jag undrar vad for forsakrings bolag som skulle rekommenderas till tva bondkatter? Bada ar utekatter :)

Agria eller Folksam ar val pa tapeten (vet att hus och foretags forsakringen ar med Folksam).

En 10 arig kastrat, ingen storre sjukdoms historik men opererade en infektions knol han hade fatt forra aret. Han har ju problem med mask infektioner men det tvivlar jag pa att det paverkar nagon forsakrings premie (gar nu pa recept belagt medel vilket funkar kanon bra!)

En 3 arig kastrat som anlande i somras. Har inte varit sjuk har, och forra agaren sa inget. (daremot ar han inte oronmarkt eller chippad, forra agaren gav nagon diffus anledning. Ar det nagot som kravs av bolagen?).

Inte mina katter kanske jag ska papeka (da hade dem varit forsakrade redan), men tankte overtala agaren att det ar en bra idee. Hen har aldrig haft forsakring pa katterna, och heller inte nagra storre sjukdomar pa nagon katt. Men det blev val en tankestallare i somras da vi forst trodde att infektions knolen var en tumor.

Ar det nagot annat man ska tanka pa? eller som forsakringsbolagen vill att man ska gora med dem?
 
Sv: försäkringsbolag

Hos Agria får man rabatt om huskatterna är chippade eller öronmärkta, det kan ju vara en morot för ägaren att få det gjort. Tror inte att åldern är ett hinder hos Agria heller, hos Folksam får katten inte ha fyllt 7 år. Dessutom har katten samma försäkringsvärde genom livet hos Agria. :)
 
Sv: försäkringsbolag

Jag har haft Agria och det har funkat fint :). Dock så höjde de premierna så in i hoppsan i år så nu fick det bli Folksam istället :D. Skulle inte förvåna mig om Folksam nu tar och tokhöjer premierna de med så jag sitter i samma sits igen om ett år :p.
 
Sv: försäkringsbolag

10 åringen tar nog inget bolag emot. Han är nog för gammal. I alla fall, jag har Folksam åt mina 2 honor. Bara veterinärvårdsförsäkring, 20000:-, inget liv alltså. Betalar 88:-/mån för bägge. Fast ena honan är 11 och den andra 8, så för 11 åringen har ersättningen trappats ned, och för 8 åringen börjar det trappas ned nu. 1 500 kronor i självrisk för varje behandlingsperiod om 125 dagar Plus 20% av resterande kostnad. Har aldrig haft problem med Folksam ( varken för hund, kanin eller människa heller). Min numera avlidne katthane hade Agria, han var för gammal för att byta. Men han kostade 2, om inte det 3 dubbla i månaden mot för ungefär detsamma jag fick hos Folksam. Du kan ju läsa villkorena och vad man får mm på varje bolags sida.

Mina honor är kastrerade samt tatuerade i örat...tror jag fick nån rabatt då.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: ufot
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp