Försäkringar

Sv: Försäkringar

*kl*

Jag säger som tanten, är man inte gjord av pengar är försäkringar en trygghet att veta att det första jag kan göra är åtminstone att åka till klinik. Därefter kan man bestämma sig för om man vill avliva eller inte.

Nej, att ha mitt djur oförsäkrat finns inte. Om det nu inte är som någon skrev, en äldre häst där hästhimlen är enda alternativet.

Har haft min häst i 8 år, haft en hälta/besök hos vet under dessa år och kostnaderna för det har betalat alla min premier genom alla åren.

Jag kände så i veckan. Ringde försäkringsbolaget och drog ner livförsäkringen till 10 000 på alla avelsdjuren. Veterinrvården vågar jag inte röra. Iom detta har jag minskat mina premier med 1/3 del. Det är mkt pengar om man har 9 hästar A1 försäkrade:banana:

Du har nog rätt. Verkar inte så, nej. Det är ju för djävligt, faktiskt.

Jag har Sveland och de täcker komplikationer vid kastrering.
Normalt sett täcks ju inte komplikationer till icke ersättningsbara åtgärder men de ersätter när det gäller vaccinationer och kasteringar eftersom det är sådana saker som man måste göra.

A

Det är klart att man kanske inte måste kastrera men jag antar att minst 95% av alla hingstföl blir väl valacker. Så bolaget anser väl att det är nästintill nödvändigt.
Jag har en helt vanlig försäkring med självrisk 1 900:- + 20% med
50 000:- i vetvård per år. Man kan om man vill betala mer och få enbart fast självrisk och 100 000: i vetvård. Men peppar. peppar, mina hästar har hållt sig friska i många år och därför har jag klarat mig bra med den vanliga försäkringen.

A

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 051
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 101
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: lilstar
·
Ekonomi & Juridik Jag måste ha haft maximal otur när det gäller min självriskperiod på hästens försäkring. Mitt bolag har en fast självrisk per...
Svar
4
· Visningar
1 446
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama