försäkringar

Milosari

Trådstartare
hur mycket är er hund försäkrad för (vet vård/liv)? hur gammal är hunden, ras och vad används den till? varför har ni valt just den försäkringen ni har (nivå och bolag)?
 
Sv: försäkringar

Strumpan:
Liv:15 000:- Vetvård: 40 000:-
aussie, 16 månader

Cassandra:
Liv: 13 000:- Vetvård: 40 000:-
aussie, 20 månader

Tita:
Liv: 9000:- Vetvård: 40 000:-
aussie, 9 månader

Tulla:
Liv: 10 000:- Vetvård: 40 000:-
aussie, 17 månader

Molly:
Liv: 12500:- Vetvård: 40 000:-
jämthund, 2 år, aktiv jakthund

Micko:
Liv: 11 200:- Vetvård: 40 000:-
finsk spets, 2 år, aktiv jakthund

Tinka:
12 000:- Vetvård: 40 000:-
finsk spets, 5 år, aktiv jakthund

Scott:
Liv: 8000:- Vetvård: 40 000:-
bc, 4 år, aktiv vallare och allroundhund

Rix är inte försäkrad.
jämte, blir 9 år, aktiv jakthund

Jag försäkrar upp hundarna eftersom de meriterar sig, vare sig det gäller jakthundarna eller terrierna.
Har alla försäkrade i folksam och det funkar bra för mig och mina hundar. Har aldrig varit tjafs och dessutom har jag en rätt shysst kennelrabatt på mina premier ;)
 
Sv: försäkringar

Min hund är försäkrad 6000kr liv och 30 000kr vet.vård i Agria
Har alla mina djur försäkrade i Agria och det funkar bra.

Kinesisk nakenhund, 1,5 år
 
Sv: försäkringar

Amstaff snart 4 månader liv 12000 och vetvård vet jag inte riktigt på rak arm men jag tror det är 60' ja det är agrias utökade ingår allt försäkring i alla fall.Står mitt i packningen och ska flytta om en dryg månad så jag vet faktiskt inte var pappret är just nu hm slarvigt men det kommer nog fram.......Jo han ska förhoppningsvis bli utställning och avelsvovve annars så får han fortsätta vara en underbar sängvärmare,det vet jag att han är superbäst på.

Jag tyckte det lät som en bra försäkring där medicin,rehab mm ingår i självrisken.
 
Sv: försäkringar

Beauceronhane, 3 år:

Veterinärvård: 15 000, tyvärr. Tog försäkringen direkt ifrån uppfödaren och han inte direkt ändra om innan hunden blev sjuk.

Livförsäkring: 12 000:-

Försäkrad i IF :bow:
 
Sv: försäkringar

Två Labradorer. De har ingen speciell försäkring utan jag höjer livvärdet vid meritering.

Liv: 25.000
Vet: 15.000 (Vi har klarat oss på det *pust*)
If

Liv: 9000 (Dags att höja)
Vet: 30.000 (Eller mer kanske? Minst 30 iaf)
Folksam

Båda hundarna kostar ungeför lika mycket i månaden. Kring 180:- eller strax under. Jag har autogiro så jag har inte så bra koll.

Jag har haft två hundar inlagda på djursjukhus med dropp, övernattning m.m. Det blev betydligt billigare med hunden som var försäkrad i Folksam. (Inte denna, men exakt likadan försäkring)
 
Sv: försäkringar

*kl*

Vofflan, sällskapshund
4,5 år, blandras
Liv 6.000, vetvård 40.000
Försäkrad i IF, har alla mina försäkringar där och är nöjd.
betalar 899/halvår
 
Senast ändrad:
Sv: försäkringar

om man försäkrar för 40 000, är de allt de betalar ut under hela hundens livstid eller vid ett och samma tillfälle? jag städade papper och insåg att försäkringen är på 40 000 kr, väldigt mycket pengar... vad ska till för att man ska komma upp i de summorna? trafikolycka eller liknande?

Gnist: varför är en hund oförsäkrad? makens?

Aliide: hur långt räckte 15 000?
 
Sv: försäkringar

Blev strul med hans försäkring, när vi bytte bolag i fjol och eftersom han är så pass till åren, så gick det inte att nyförsäkra honom.
 
Sv: försäkringar

men agria går det väl att försäkra i? jag läste det någonstans... hittade det (underbart att ha ordning i bokhyllan!) Hundsport nr 5/06 står det att agria inte har någon åldersgräns för vetvårdsförsäkring.
 
Sv: försäkringar

40000 är väl vid ett och samma olycktillbud, typ som för hästen- allt inom 100 dagar.
Ska nog ganska mycket om man ska upp i dessa summor men min svägerska har en shelti som sprang sönder sig (de var på sem. bekanta passade hunden, hon smet och sprang och sprang i flera timmar). De fick ta banklån för summan av alla operationer (bägge bak knäna) och jag tror de hade upp till 20000. Först blev hon opererad i Helsingborg sedan fick de ta med henne hem i till Sandviken och fortsätta operationerna här. Hade de veta att det skulle bli så dyrt hade de avlivat henne. Vetten i Helsingborg sa att det inte skulle bli så dyrt men tror de fick göra om operatinen mm här i Sandviken och då hade tiken kostat så mycket pengar redan så det var bara att fortsätta. Tiken lever än i dag och det där måste var över 7 år sedan och idag är hon ca 16 år så i bland kan det gå bra. Men tiken har alltid haft bra fysik.
 
Sv: försäkringar

Daisy
Dobermann tik blir 3 i december
Vet vård:40.000 liv 9.000
Försäkrad i Folksam och drabbades av magomvridning därför kan jag e byta bolag för då blir det reservation för magen
Årskostnad 3253;)

Alfons
Dobermann hane snart två 2år
Vet vård: 60.000 Liv:10.000
Försäkrad i agria
Årskostnad: 4629 kr:angel:
 
Sv: försäkringar

Lagotto romagnolo, snart 2 år.
Liv: 12000
Vet.vård: 30000
Agria

Får hon meriter sen så antar jag att jag höjer, men det är inte aktuellt nu då vi inte börjat tävla än.
Valde Agria då det var det uppfödaren hade/har och hon var nöjd med det. Kändes enkelt att bara fylla i pappret som följde med och fortsätta.

Labrador, 10½ år.
Försäkrad i IF (vet inte vilket pris eller nåt då hon inte ägs av oss på pappret). Har fungerat bra då det har behövt användas.
 
Sv: försäkringar

Jack Russell-tik, som just nu har Junior-försäkring (under ett år gammal) på Sveland.
Liv 8.000:-
Vet vård 40.000:-
Kostar mej 700:- detta året. Sen blir det dyrare när hon anses vara vuxen.

Chihuahua tik. 2 år.
Liv 8.000:-
Vet vård 40.000:-
Kommer inte ihåg vad den låg på men det var billigast av alla bolag jag kollade innan. Dessutom har hon AvelsExtra på sin försäkring.

Valde Sveland för att jag har bilen hos dem och det blev billigast! Dessutom har jag enbart hört bra grejer om Sveland, och än så länge har det aldrig varit något problem.
 
Sv: försäkringar

Det gäller inom 1 år. Sen gäller självrisken 90 dagar (Ca, kanske olika mellan bolag)

Tja 15.000 kan snabbt dra iväg om hunden blir sjuk. Säg att den åker in för magsjuka 3 dagar med dropp, då har du nallat bra mycket på de där pengarna och sen så råkar de ut för något annat inom samma år. Då är man bankrutt :) Jag har haft magsjuka, skrapning för skabb samt halsinfektion inom samma period. Skulle hon åkt på att ta bort mandlarna då så hade det blivit svetttigt.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 245
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 080
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 693
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp