Försäkringar

L

linuss

Hej, jag har funderat lite på vad det egentligen kostar att försäkra dyrare hästar. Jag har inte hittat något när jag sökt på nätet. En häst i prisklassen 400 000. Vad tror ni det skulle kosta med en rimlig försäkring?

Att jag kan kontakta olika försäkringsbo lag vet jag men nu frågar jag var ni tror och vet :)

Sv: Försäkringar

Jag tog över min hästs försäkring när jag köpte honom, 300 liv och 50 veterinär. hade en årspremie på 13 tusen. premien beror ju helt på om du ska ha viss del användarbarhet, allt i liv eller högre veterinär osv...

Hej, jag har funderat lite på vad det egentligen kostar att försäkra dyrare hästar. Jag har inte hittat något när jag sökt på nätet. En häst i prisklassen 400 000. Vad tror ni det skulle kosta med en rimlig försäkring?

Att jag kan kontakta olika försäkringsbo lag vet jag men nu frågar jag var ni tror och vet :)

Omöjligt att svara på när man inte vet ras/ålder och vilken typ av försäkring du vill ha samt om du har fler försäkringar i bolaget (rabatter)

Jag tog över min hästs försäkring när jag köpte honom, 300 liv och 50 veterinär. hade en årspremie på 13 tusen. premien beror ju helt på om du ska ha viss del användarbarhet, allt i liv eller högre veterinär osv...

Skit vad billigt, hade du den bara A2 försäkrad i så fall????
Jag har min 100 000kr i vet och 50 000kr i liv och jag betalar drygt 12 000kr om året och liv är det som kostar mest i min försäkring. Om jag tog bort livvärdet skulle årskostnaden ligga runt 5000kr

Men jesus vad dyr försäkring du har :eek:

Jag hade samma till min förra, importerat hbl, A1 med 50liv o dubbel vetvård. Gick på 6000:- om året.

Nu är ju inte min lika högt försäkrad som Bisons häst,men jag betalar ca 3500:- år för 30 liv och 50 vård.

Hur stor del var A1 resp A2? Det låter nämligen väldigt billigt med 13000 om året med ett livvärde på 300, iaf i A1.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur