Försäkring

Linduzz

Trådstartare
Lite nyfiken då jag skall teckna försäkringar för våra vovvar.

Vart har ni era hundar försäkrade?
Varför i just det bolaget?
För/Nackdelar?

Om ni inte har försäkring, Varför?

Sv: Försäkring

Jag har nyligen flyttat över min hundar + katter till Sveland.
Hade Agria innan men tyckte att dom var så besvärliga.

Egentligen ingen speciell anlening, men nu efter att en av hundarna legat på intensiv avdelning + ufört svindyr operation mitt i natten så är jag evigt tacksam för den enorma backuppen från Sveland.

Vet, sa till mig att jag måste ha en jädra bra försäkring då dom täckte upp så mkt.

Så nu byter jag aldrig!

Eftersom jag har 4 djur i samma bolag så få jag 20% rabatt.
Hundarna har liv + vetvård 60 000, med en självrisk på 1800.

Jag har mina två i Sveland ,Jätte bra företag,jag har aldrig haft problem med dom.
Alltid hjälpsamma snabba på att svara på frågor,jag kan ringa min handläggare 24 /h om dygnet..
Skit bra..
Kan inte se några nackdelar alls.

Sveland, för att det var där han valpkullsförsäkrades. Första året fick man för 700 kr. inkl. maxersättning och liv. Nu betalar jag drygt 1400 om året. I Agria hade han kostat 1900 kr. per år och då hade livförsäkringen bara legat på 5000 mot nuvarande 9000, samt att ersättningen hos Agria är 10 000 kr. lägre.

De verkar trevliga. Vet just inte mer, eftersom försäkringen "inte har behövts".

Jag har också Sveland, hon var försäkrad där när hon kom och jag kommer fortsätta med det.

Okej, det lutar mot Sveland allstå. Kenneln till lillvalpen har dolda fel försäkringen där.
Dom verkar både bra och billiga.
Får ta och ringa dom och kolla lite priser tror jag

Har If och där kan man ju spara massor om man samlar försäkringar. Har man kontakt med ett ombud så kan man ju ringa dygnet runt och få hjälp. Mkt bra villkor och inget krångel och fast självrisk. Har sparat en hel del åt folk.

Trevligare att göra annat för pengarna.....

Jag har flyttat över min från Folksam till If, främst av två anledningar: bättre villkor och fast självrisk.
Har henne livförsäkrad för inköpspriset och VeterinärXtra (40.000:-).
VeterinärXtra tycker jag täcker det mesta...

Vi har Sveland för att uppfödaren hade det (har) och de är faktiskt väldigt bra.
Billigt och de är enkla att ha och göra med.

Jag har Folksam. Mest för att jag inte lyckades reda ut vilket bolag som hade bästa villkoren (djungel! :crazy: ), utan jag tog det bolag där vi har alla våra andra försäkringar.

Jag har självklart IF!
Är väl ingen "större hemlighet" att jag jobbar som helkunds ombud för IF antar jag:o
men oavsett det så hade jag ändå haft IF med tanke på den fasta självrisken och den heltäckande vet extra.

Vet vård till 60 000kr? Har också Sveland med maxersättning för vet vård på 40 000kr. Går det att ha högre än så?

Betalar iaf 1250 kr för Leia och 1045 kr för Nikita i Sveland.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 538
Senast: Sofie.S
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 184
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka