försäkring

MinIan

Trådstartare
hur mycke kostar det å ha en katt försäkrad, kan man få det billigare om man försäkrar flera katter på en gång?

och är det så att om katten är över 6 år så måste det bli hälsoundersökt av en vetrinär för att få bli försäkrad i huvudtaget?

Sv: försäkring

Jag har försäkring i Folksam, veterinär 20 000, årspremien är 455 kr för en katt. Folksam vill ha vet.intyg från 3 år. Vet inte om man kan få rabatt för flera katter, och inte heller hur de andra bolagen har det.

Mina katter kostar ca 600 resp. 800 kr i försäkring per år. De har samma typ av försäkring men de hann göra om försäkringarna innan jag skaffade den andra katten. Hennes försäkring är lite dyrare men den motsvarar hanens som jag förstod det när jag tecknade den.

Vet inte om man får någon 'mängdrabatt' och hur det är med försäkring till äldre katter har jag inte heller erfarenhet av tyvärr.

Jag har mina birmor försäkrade i Agria som faktiskt har detbästa avtalet om det väl händer något. Jag betalar ca 900:-/st per år och då har jag 30 000 i veterinärvård samt att dom är livförsäkrade.

Och iaf i Agria så måste det vara minst 4 katter. Jag har katteri men bara 2 skrällen, får ingen rabatt för det.

Mina kostar strax över 1300:- /år och katt, men då är det katter med 5000:- i livvärde (raskatter). Annars har jag 60.000:- i ersättning och 1000:- + 10% i självrisk.

Jag betalar 154 kr/månad för tre katter dom är endast vererinärvårdsförsäkrade och två av dom är chippade (10% rabatt). Självrisken är 1000 kr+20% för dom två chippade och 1000 kr+10% för den ochippade, ska ändra så alla har +10%.

3 katter ger mängdrabatt hos Agria.
De kräver vet intyg from 6 års ålder.

vetintyg brukar inte kosta mer än några hundra.

En bas med 30 000 i vetvård och 1000kr + 10% kostade i november 582:-/år för en idmärkt katt, 625 utan idmärkning.

domino, det ska inte skilja mellan dina försäkringar.
kolla upp pappret, antingen skiljer sig självrisken eller ersättningsnivån.

gör det, skillnaden är väldigt liten.

man kan även höja till 60 000 för endast ett par kr i månaden.

Dom ligger redan på 60 000 allihop, förstår inte riktigt varför jag har 20% på dom äldre katterna, har för mig att jag tog den lägsta självrisken man kunde ha:p

Men får man verkligen mängdrabatt redan vid tre katter? Tror inte att jag får någon:crazy:

20% var den lägsta fram till 1/1 -06 om jag inte minns fel.

ja du borde ha rabatt. ligger de på olika avtal så kan det ha blivit fel (om de lagts in vid olika tillfällen).

klippt från agria:

"SAMLINGSAVTAL
Du som har minst tre katter försäkrade hos Agria kan teckna ett samlingsavtal. Varje katt är individuellt försäkrad, välj det skydd du önskar för varje katt. Samlingsavtalet ger dig en extra rabatt. Kontakta oss så berättar vi mer."

Jaha, då är det självklart därför jag har högre självrisk på dom äldre missarna, försäkrade dom -04.
Jobbar du på agria eller hur kommer det sig att du har så bra koll?:angel:

Får kolla allt när jag ringer om rabatt pga av medlemsskap i rexringen.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 709
Senast: kma
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
620
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama