Försäkring

Samma här. Köpte en import som var oförsäkrad men ville verkligen ha den så. besiktigade noga och köpte och försäkrade. Bara man är medveten är det ju inga problem.

Alla andra i modern tid (dvs när försäkringar varit vanligt förekommande) utom två till som var galoppörer har varit obrutet försäkrade sen föl.
Jag köpte trots att hästen inte gick igenom besiktningen, men då till ett mycket billigare pris och är väl medveten om riskerna med det. Och skulle aldrig rekommendera någon annan att göra samma sak.

Nu är det så att din värld inte är den sanna världen för alla. Folk har olika upplevelser och är omkring olika människor, dom jag umgås med och träffar och som köper hästar osv är noga med försäkringen.
Nä därför så intressant av få andras erfarenheter från buke👍.
Min erfarenhet från detta med försäkringar kommer säkert från att dom jag känner irl har flera hästar, jag med mina 2 tidigare 3 har betydligt mindre än mina bekanta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 747
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 639
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar