Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått höra att det inte ska spela någon som helst roll om man har i samma eller olika som uppfödarens dolda fel, men det kanske inte stämmer?Nej. Inte individuella.
Tänker på Valpkullsförsäkringen och dolda fel som gäller till hunden är 39 mån. Mest en trygghet för uppfödaren men även för valpköpare. Underlättar om hunden står kvar i samma bolag än om två bolag ska blanda sig i en reklamation/dolt fel.
Men uppfödaren kanske inte har tagit någon valpkullsförsäkring på sin kull.
Jag har fått höra att det inte ska spela någon som helst roll om man har i samma eller olika som uppfödarens dolda fel, men det kanske inte stämmer?
Okej! Alltid lär man sig ngt nyttJag blev rådd av min uppfödare att inte byta bolag. Särbon ger sina valpköpare samma råd. Agria har info om varför på sin hemsida
Fast Dolda Fel-försäkringen och den vanliga försäkringen är två olika saker. Dolda fel är gentemot uppfödaren, så den går in innan en viss ålder och måste tecknas av uppfödaren innan leverans. Om man har samma bolag kan den vanliga försäkringen gå in och täcka det dolda felet när den försäkringen är slut. Typ så.Jag blev rådd av min uppfödare att inte byta bolag. Särbon ger sina valpköpare samma råd. Agria har info om varför på sin hemsida
Vissa uppfödare vill gärna att man är kvar i Agria om dom har dom, för uppfödaren får en del förmåner för varje valp som införsäkrasJag blev rådd av min uppfödare att inte byta bolag. Särbon ger sina valpköpare samma råd. Agria har info om varför på sin hemsida
Jag vill bara förtydliga att jag tycker det är BS att man måste ha kvar samma försäkring som uppfödaren.Fast Dolda Fel-försäkringen och den vanliga försäkringen är två olika saker. Dolda fel är gentemot uppfödaren, så den går in innan en viss ålder och måste tecknas av uppfödaren innan leverans. Om man har samma bolag kan den vanliga försäkringen gå in och täcka det dolda felet när den försäkringen är slut. Typ så.