Försäkring vid transport

H

Hästbiten

Jag har hört att inte försäkringen gäller om man inte har transportskydd runt om, lädergrimma och säkerhetsgrimskaft. Någon som har hört samma? Eller vet om det stämmer?

Min försäkring har inga sådana "förutsättningar" i sina villkor.

Det är bara att lusläsa villkoren!

NEJ det är inte sant, bara ett felktigt rykte som florerat i många år.

Det står inget sånt i min försäkrings villkor, jag har läst och läst...

Det är fel.
I allfall i de stora bolagen jag har haft hästen försäkrad i, och de jag läst villkoren i, har inga restriktioner hur/hur inte man ska "klä" hästen vid transport.

Men om det finns sådana konstiga villkor i ngt pyttelitet lokalt bolag, det kan jag ju inte garantera.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar