Försäkring utomlands?

Kiva

Trådstartare
Hej!

Jag ska jobba på Island och lära mig att utbilda hästar så behöver fixa en försäkring då vår hemförsäkring inte gäller. Någon som har erfarenhet av detta? Fungerar EU-kortet eller ska man hitta något annat? Kollade upp "Gouda" men dem var visst okontaktbara...

Kommer vara där i 3-6månader.


Snälla hjälp om du kan, skulle uppskattas enormt!
 
Har du ringt ditt försäkringsbolag och kollat ifall det går att göra ett utlandstillägg? Så har jag gjort när jag varit utomlands i mer än de 45 dagar min vanliga hemförsäkring täcker.
 
Har du ringt ditt försäkringsbolag och kollat ifall det går att göra ett utlandstillägg? Så har jag gjort när jag varit utomlands i mer än de 45 dagar min vanliga hemförsäkring täcker.

Det gick inte men fick lite tips på andra företag från dem. :)
 
I och med att du skall arbeta på plats, var noggrann med att berätta det och skaffa en försäkring som täcker. Nu har du redan fått beskedet att du inte kan göra ett tillägg på hemförsäkringen, men många gånger gäller hemförsäkringar endast privata resor, och inte en resa där man arbetar. Då är man ofta utlämnad till arbetsgivarens försäkringar/ingen försäkring alls.
 
Jag använde EU-kortet för precis den typen av jobb på Island, men tror min arbetsgivare hade någon försäkring på gården också som täckte de som arbetade där :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Stekspaden
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp