Försäkring paranoia!

FadeAway

Trådstartare
Ringde precis mitt försäkringsbolag om att ändra från årsbetalning till månadsbetalning. Jag ska helt enkelt strunta i betalningen så skickar det hem papper som ska sändas åter sen kommer betalning ske från november så drar de de pengar jag är skyldig dem. Men min häst kommer alltså inte vara oförsäkrad.
Jag är hemsk paranoid och jag har pratat med dem men låter detta orlimligt?

Sv: Försäkring paranoia!

Den kommer inte vara oförsäkrad? Då förstår jag inte problemet. Är hästen försäkrad och du betalar det du ska så förstår jag inte...

det låter inte orimligt, din häst är försäkrad och inget kommer att ske, förutom att du hädanefter kommer att betala månadsvis. det är precis såhär det går till, så bara lugn och fin och bort med alla paranoidtankar!

ingen fara. jag hade missat att föra över pengar till rätt konto en månad så att försäkringsbolaget inte kunde dra för den månaden, då fick jag bara ett brev där det stod att de skulle dra dubbelt nästa månad.

Har även nyförsäkrat en häst o trots att jag behövde komplettera med vet. intyg osv så har den försäkringen gällt ända sen första dagen (o jag har fortfarande inte fått nån faktura men kollat o ja, försäkringen gäller :) )

Jag är ju paranoid att de missupfattat situationen/sagt fel och att hästskrället ska gå och skada sig och då är oförsäkrad :o.
Men då litar jag på vad de sagt. :laugh:

Jaha :p.

Du kan ju vara lugn så länge hästen är försäkrad och du betalar. Försäkringsbolag brukar vara väldigt lätta att ha och göra med faktiskt ;).

Ja men problemet var ju att jag skull strunta i denna fakturan så skickar de ut lappar som jag skickar tillbaka. Då betalar jag ju inte :o (även om jag gör det senare i november enligt uppgift)

Det är så här det går till. Lita på dem. Om du har lite svårt för det var säker på att du tar namn på den som du pratar med och hänvisar till denna om någonting, mot förmodan, skulle gå snett.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 284
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 863
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar