Försäkring Hund Special

Sofie.S

Trådstartare
Dela gärna med er av erfarenheter och upplevelser.

Sitter och betalar (enligt mig själv) alldeles för hög premie på försäkringen i dagsläget och kollar därför över olika alternativ.

Dela gärna med er av erfarenheter och upplevelser.

Sitter och betalar (enligt mig själv) alldeles för hög premie på försäkringen i dagsläget och kollar därför över olika alternativ.
Jag skulle aldrig våga byta bolag på hund pga risken att falla mellan stolarna vid ev sjukdom.

Jag har bytt bolag på yngre och friska hundar utan problem - flera gånger tom när det bolag jag först bytte till var för nytt och grönt och gjorde en dundertabbe över lag (chockhöjde premierna efter ett år).

Finns skador/sjukdomar bakom så kan det vara knepigare. Enda bolaget jag skulle våga byta till om jag hade en hund som varit sjuk/skadad är nog Svedea - men då måste hunden vara friskförklarad.

Det är svårt att råda bolag, för olika bolag har olika priser och villkor för olika raser så det går aldrig att säga över lag vilket som är bäst. Själv är jag väldigt nöjd med Folksam som jag haft några år, men funderar framöver att byta på någon hund till Svedea, då det bolaget har vissa saker som passar mig (som har registrerad kennel) som inte finns hos Folksam. Så var och en måste helt enkelt lusläsa villkoren för dom bolag man är intresserad av, för det är svårt att råda på rak arm :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 547
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar