Försäkring för 'pensionär'

A

AnnaLs

Hejsan,
Har en gammal trotjänare ;) han är en pigg, frisk å glad 18åring, men har problem att hitta en försäkring åt honom :confused:

Finns det försäkring för 'gamlingar' här i sve?

Även fast han är lite 'till åldern' så vill jag inte behöva stå inför ett val om olyckan skulle vara framme...

Ringde folksam idag, men dom tar inte och försäkrar 18åringa ponnyer..

Sv: Försäkring för 'pensionär'

Tror inte det finns något annat än brand- och katastrofförsäkring för så gamla hästar. Om man inte är storkund hos något bolag som då kan göra vissa undantag.

Men har han inte varit försäkrad innan?
Jag vill minnas att min ponny fick ha veterinärförsäkringen kvar men inte liv.
jag kan ha fel, det var nåt år sedan.

Tror inte det finns nått bolag som försäkrar hästar äldre än 16 år, då menar jag alltså tecknande av ny föräkring.

Jo han har alltid varit försäkrad, men i England. Därav problemet att hitta en ny här i sve :o hade han varit försäkrad här i sve så hade åldern inte spelat så stor roll, men det är just problemet med att 'försäkra in' honom i ett försäkringsbolag. Dom tar inte hästar över 15 vad jag har förstått...
Jag kan inte ha kvar den engelska för den täcker inte utomlands.

Hejsan,
Har en gammal trotjänare ;) han är en pigg, frisk å glad 18åring, men har problem att hitta en försäkring åt honom :confused:

Finns det försäkring för 'gamlingar' här i sve?

Även fast han är lite 'till åldern' så vill jag inte behöva stå inför ett val om olyckan skulle vara framme...

Ringde folksam idag, men dom tar inte och försäkrar 18åringa ponnyer..
Har själv letat när jag köpte tillbaka min gamla ponny. Jag glömde :mad: att omförsäkra honom inom tid hos förra ägarens ombud och blev då utan försäkring. Korkat, jag vet men så blev det. Därefter har jag letat runt och det enda som kunnat fixas är en katastrofförsäkring och då har det gällt katastrofer i form av blixtnedslag och översvämning. Jag skippade det helt enkelt eftrsom det inte är så sannolikt att det händer. Dessutom var jag inte intresserad av ersättning vid dödsfall utan snarare hjälp med kostnader för vård i samband med skada och det kunde jag inte få för en så gammal häst. Nu har det gått nästan tio år och hästen har varit sjuk och krävt behandling av veterinär en gång under dessa år så det har ju löst sig hittills i alla fall. Hästen fyller 30 i vår så om han skulle kräva någon större operation i nuläget skulle han få somna in istället.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 460
Hästhantering Jag kikar efter häst/ponny, i en relativt moderat prisklass. Dvs om man inte köper en riktigt ung (oinriden) eller en som börjar närma...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
31 772
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama