Helt otroligt, jag skulle allt annat än beskriva någon av mina hästar genom åren som en "tanthäst", jag har alltid trott att en tanthäst varit mer eller mindre bombsäkra hästar som skulle kunna bära runt på Tant Agda 85 år eller lilla Karin 5 år och en atombomb smällde av bredvid dem utan att de gjorde mer än vickade på örat. Inte någon som hoppade grodhopp för att komma iväg vid tallyho!
Holländskan som aldrig gått i en skog tidigare fick först promenader för hand och sen rakt ut i terrängen utan stigar för att lära sig se var hon satte fötterna. Där ser man, jag har helt missat att man aldrig rider ut. Tyckte det var löjligt i ett tidigare stall där ägaren krävde att medryttaren skulle rida ut men vågade inte själv.
Holländskan som aldrig gått i en skog tidigare fick först promenader för hand och sen rakt ut i terrängen utan stigar för att lära sig se var hon satte fötterna. Där ser man, jag har helt missat att man aldrig rider ut. Tyckte det var löjligt i ett tidigare stall där ägaren krävde att medryttaren skulle rida ut men vågade inte själv.