Jag hade inte hoppat på 8 år när jag köpte henne, och innan jag slutade hade jag helt förlotat självförtroendet i hoppningen pga en fulstoppare. Jag var livrädd redan vid 50 cm och det var högt...
Så att överhuvudtaget våga starta - helt fantastiskt. Och HELT hennes förtjänst!
När vi får ihop det:
Clear round 70 cm
Klubbhoppning 70 cm
När hon blir för stark och jag blir passiv och tja...
Lokal 70 cm
Just nu är vi inte igång i hoppningen, hon fick zooepidemicus i ofrivillig julklapp av hovslagaren och stod länge. Men sista träningen innan jul kändes det klockrent och som vi verkligen fått till det, då lyssnade hon och väntade och jag fick reglera tempo. Om det försvann med snön återstår att se. Annars får jag sikta på sommaren - hon är som finast att rida i +30 grader ;P
Så, bildbomb slut.
TRÅKIGT är dock att jag fortfarande har noll historia på henne. Inget. Jag har ägnat ändlösa timmar att söka efter henne på nätet, liksom nåt minsta. Inget. Den danska föreningen lämnar inte ut uppgift om tidigare ägare så kan inte gå den vägen heller. Efterlyst henne på typ Danmarks motsvarighet till Bukefalos. Inget. Nada.
Tyvärr. Jag skulle dels rent allmänt gärna vilja veta mer, vem är hon, var kommer hon ifrån, vad har hon gjort. Men ffa få veta om hon haft föl (vilket "alla" tror, och skulle passa mig fint) och var hennes fruktansvärda ärr mellan frambenen, på huvudet och på frambenen kommer ifrån. Något har hänt, och det var inget litet. Ska jag gissa så var en transport eller en vagn inblandad. Ev ett fordon (men hon är 110% trafiksäker även i tung trafik). Samtidigt är hon inte svårlastad alls, åker bra - däremot är jag sjuk nojig och törs inte lämna henne i släpet utan tillsyn, IFALL det är av en bomhoppning ärren kommer.