Försäkra en oförsäkrad "billigare" häst

Sv: Försäkra en oförsäkrad "billigare" häst

Tack för alla svar!

Det blev försäkring i Folksam, de sa att med tanke på att livvärdet är så lågt så kräver de ingen vet.besiktning trots att hon försäkras i 50 000 i vet.delen. Jag kommer antagligen att göra detta sedan själv för min egen skull när jag fått hem hästen. Jag blev så förtjust i henne att jag bara inte kunde låta bli att köpa.. (nu kommer många att dumförklara mig hehe..)

Kolla upp ordentligt vad som ingår i den försäkringen bara! Vi hade en häst försäkrad i Folksam, och när olyckan var framme så visade det sig att det knappt täckte nånting :crazy:

Agria är det enda bolag som täcker veterinärens resekostnad (enligt dom alltså, jag kollade med Sveland också, dom täckte inte, och jag vet sen tidigare att Folksam inte gör det), och tar man en distiriktsvet. t.ex så kan det bli stora resekostnader (iaf här hos oss, beror ju på hur nära det finns en sån förstås ;))

Folksam täcker resekostnader.

Jag har en travare som köptes för 2,000 och är enbart sjukförsäkrad.. Men jag har för mig att hon va tvungen att bli besiktad innan.. Är inte helt 100

Vad är en sjukförsäkring? Är det veterinärvårdsförsäkring?

De flesta bolag kräver besiktning för att inte sätta reservationer.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och... 2
Svar
36
· Visningar
5 198
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 287
Senast: athena
·
Ekonomi & Juridik Alla ni som upptäckt denna billiga form av försäkring, förbered er i tid inför er huvudförfallodag. Nu är det slut på denna försäkring...
Svar
10
· Visningar
2 477
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka